اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امیدواری اقشار مختلف به توسعه کشور و استفاده از ظرفیت های بی شمار داخلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم، به صورت فزآینده ای افزایش یافته که در این راستا، نخبگان نیز بر بهبود اوضاع کشور با استفاده از ظرفیت کابینه پیشنهادی و برنامه های ارائه شده تاکید دارند.

دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی، ایران قوی از نیمه مرداد امسال فعالیت خود را با انجام آیین تنفیذ و تحلیف آغاز کرد و آیت الله رئیسی، زمام اداره کشور را در ابتدای یک دوره دست کم چهارساله در اختیار گرفت.

در این دوره که پس از ناگواری های اقتصادی سال های اخیر و مشکلات اقتصادی پیش روی مردم شکل گرفت، بسیاری از ملت از دولت انتظار دارند که با یک تیم اقتصادی قوی بر مشکلات فائق آید و با برقراری عدالت اجتماعی، فساد ستیزی را در دستور کار قرار دهد.

نخبگان آذربایجان غربی نیز همپای مردم و اقشار مختلف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن توجه به نقش اساسی دولت در فسادستیزی و ایجاد عدالت در همه بخش ها، توجه به ظرفیت داخلی در مقابله موثر با تحریم های ظالمانه استکبار جهانی را از جمله اقدامات موثر دولت در سال های آتی برشمردند.

در روزهای اخیر نیز که موضوع بررسی کابینه دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اهتمام تک تک اعضای کابینه به این اصول مهم و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف اقتصادی و توسعه ای کشور در سال های آتی مورد توجه ریزبینانه نمایندگان قرار گرفته که می تواند آینده ای روشن را برای کشور رقم بزند.

دولت سیزدهم از نیروهای کارآمد و دلسوز بهره خواهد برد

استاد دانشگاه پیام نور میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی گفت: با توجه به ولایی بودن وزرای پیشنهادی و همچنین داشتن تخصص و تعهد کافی، نیروهای کارآمد و دلسوزی در هیات دولت سیزدهم خواهیم داشت.

یوسف فرجی افزود: برهمین اساس وزرای پیشنهادی در صورت کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، می‌توانند به مشکلاتی که در کشور گریبان گیر مردم شده، فائق آیند.

وی بیان کرد: زدن برچسب جوانی و نبود سوابق مدیریتی برای برخی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم مورد قبول نیست و اغلب این افراد در وزارت مربوطه دارای تخصص و تعهد کافی هستند.

وی اظهار داشت: در خصوص کابینه پیشنهادی آیت الله رئیسی با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات مدیران در بیان قرآن، قوی و امین بودن است و باید مدیر نخست دارای توانمندی و قدرت لازم برای اداره وزارتخانه و دیگر پاک دستی و امین بودن باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور میاندوآب افزود: وزرای پیشنهادی رییس جمهوری بیشتر از جوان‌ها و برخی با تجربه‌ها هستند و همچنین اکثریت وزرای پیشنهادی دارای سوابق مدیریتی و انقلابی بوده و تعداد زیادی از آن‌ها به عنوان نیروهای جهادی پاکدست در جامعه شناخته شده هستند.

فرجی ادامه داد: با توجه به روحیه انقلابی و جهادی بیشتر وزرای پیشنهادی با اعتماد مجلس شورای اسلامی به آنان، دولت کارآمدی تشکیل می‌شود.

امیدوار کننده بودن کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه، کابینه پیشنهادی دولت به مجلس را امیدوار کننده دانست و افزود: دولت جدید با هم فکری و مشورت با متخصصان کابینه خود را به مجلس معرفی کرد؛ به نظرم در حالت کلی کابینه پیشنهادی دولت توانایی رفع مشکلاتی که کشور به آن مبتلاست را دارد.

محمدحسن جوادی با تاکید بر اینکه در انتخاب کابینه کسب رضایت همه جریانات سیاسی و تفکرات مختلف، ممکن نیست، بیان کرد: این طبیعی است که جریان‌های مختلف خواهان مشارکت با دولت سیزدهم در مدیریت کشور هستند ولی برای هر وزارت‌خانه باید تنها یک نفر معرفی شود و اختلاف سلیقه در این راستا کاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: با نیم نگاهی به سابقه کابینه معرفی شده از سوی آیت الله دکتر رییسی به وضوح می‌توان دید که افراد معرفی شده به مجلس، سابقه، توان و صلاحیت لازم را دارند.

جوادی با اشاره به نقدهای مطرح شده به برخی وزاری پیشنهادی دولت، گفت: شاید به برخی از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نقدهایی نیز وارد شده است که قطع یقین توسط مجلس انقلابی بررسی و در صورت نبود اشکالات اساسی رای اعتماد داده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم فکری، عقلانیت، وحدت، مدیریت انقلابی و تلاش شبانه روزی دولت جدید  بسیاری از مشکلات کشور رفع و ترمیم شود.

کابینه دولت سیزدهم فراجناحی، انقلابی و جهادی است

استاد دانشگاه ارومیه با اشاره به کابینه دولت سیزدهم گفت: کابینه آیت الله رییسی فراجناحی است و همان گونه که خود در انتخابات گفته بودند، از ویژگی انقلابی و جهادی برخوردار است.

مهدی قهرمان ‌افزود: اکثر اسامی افراد کابینه نا آشناست و این امر نشانگر انتخاب افراد فارغ از دغدغه های حزبی و جناحی است.

وی به ویژگی ممتاز کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: این کابینه برعکس دولت های گذشته به سمت جوانگرایی حرکت کرده و آن شیبی که به سمت بالا حرکت می کرد، در کابینه آیت الله رییسی شکسته شد و ‌به سمت جوانان حرکت کرد چنان که چهار وزیر پبشنهادی، متولد پس از انقلاب هستند.

وی ادامه داد: اعتماد به جوانان وجوانگرایی از ویژگی های این کابینه است و باید به کابینه دولت سیزدهم فرصت داده شود تا توانایی های خود را نشان دهد.

کابینه دولت سیزدهم، جهادی و انقلابی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه‌های پیشنهادی آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف، نشان می‌دهد کابینه دولت سیزدهم متشکل از افراد انقلابی و جهادی است.

محمدعلیپور افزود: شاکله کابینه آیت الله رئیسی نیروهای انقلابی و ارزشی است که امیدوارم این کابینه با رای منتخبان ملت هر چه سریعتر کار خود را آغاز کنند.

وی ادامه‌ داد: افراد این کابینه انقلابی همچنین برخوردار از سوابق ارزنده و تجربه بالا هستند که می‌توانند نقش موثری در رشد و بالندگی جامعه در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی ایفا کنند.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط خاص، کشور نیازمند نیروهایی دارای سوابق کاری و تجربه بالا است که امید می‌رود این کابینه بتواند با تکیه بر تعهد و تجارب، گام‌های بلندی در راستای رشد و بالندگی این نظام الهی بردارند.

وی ادامه داد: شرایط خاص کشور نیروهایی با تجربه و انقلابی می‌طلبد که امید است کابینه دولت سیزدهم زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف باشد؛ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دولت برای رفع مشکلات ملت تلاش  خواهند کرد.

ظرفیت داخلی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم اعطای حکم تنفیذ رییس جمهوری، گفت: طبق فرموده معظم له، ظرفیت داخلی در دولت سیزدهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله شیخ جواد شبستری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت داخلی افزود: نباید تمام امید ما به مذاکرات باشد، بلکه ظرفیت های داخلی کشور را مورد توجه قرار داده و از آنها غافل نشویم.

وی اظهار داشت: بسیاری از کارخانجات با مشکلات متعددی مواجه هستند، بنابراین دولت سیزدهم دست تولید کنندگان را باید بگیرد تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نباید فقط به فکر فروش نفت باشیم بلکه دست بر زانوی خود گذاشته و با اتکا به توان داخلی حرکت کنیم.

وی با بیان‌ اینکه مقاوم سازی اقتصاد کشور انتظار و توقع مردم از دولت است، گفت: اقتصاد خود را باید طوری تقویت کنیم تا خوفی از تهدیدهای دشمنان نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی، گرانی، تورم و اشتغال انتظار دیگر مردم از دولت جدید است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت باید مظهر وفاق باشد، گفت: دولت متعلق به‌ تمام ملت است و مختص طیف خاصی نیست دولت مظهر اتحاد ووفاق است بنابراین نباید برای بخشی از کشور هزینه بیشتری شده و برای مناطق دیگر کمتر توجه شود.

وی افزود: تمام آحاد ملت باید به طور مساوی از امکانات کشور برخوردار باشند چه‌آنهایی که در دورترین نقاط کشور زندگی می کنند و چه آنهایی که در نقاط دیگر هستند.

آیت الله شبستری افزود: درگذشته آحاد ملت از امکانات مساوی برخوردار نشدند چنانکه امروز شاهد وجود مشکلاتی در خوزستان وسیستان وبلوچستان هستیم ویا حتی در آذربایجان غربی هم در بعضی مناطق مشکلاتی بوده است.

وی اظهارداشت: دولت باید نگاه یکسان به تمام ملت داشته باشد تا همه به طور یکسان از امکانات برخوردار باشند.

وی افزود: مساله فساد ستیزی هم از جمله وعده های انتخاباتی رییس جمهوری بود و دردوران حضورشان در قوه قضاییه حرکت خوبی را در مبارزه با فساد انجام دادند و همین حرکت باعث امید مردم به وی شد.

وی افزود: امید می رود تیم‌اقتصادی دولت برنامه مناسبی را برای حل مشکلات معبشتی مردم با همکاری مجلس ارایه دهند.

بسترهای فساد، در دولت سیزدهم برچیده شود

دیگر نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد امور کشور بر عهده قوه مجریه است، گفت: بسترهای فساد و فقر در دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی ایران قوی نامگذاری شده، برچیده شود.

آیت الله عسگر دیرباز افزود: مبارزه با رانت های اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی در دولت آیت الله رئیسی مورد توجه قرار گیرد و باید توجه شود که اگر بسترهای فساد برچیده شود، مفسدان هم‌ از بین می روند.

وی اضافه کرد: با توجه‌به تجربیاتی که تاکنون به دست آمده، اگر زمینه های فساد احصا شود با یک اراده آهنین این بسترها جمع آوری شده و از بین می رود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به مردمی بودن دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: مردمی بودن دولت موجب اعتماد مردم به آیت الله رئیسی شده و همچنین زمینه ای را فراهم‌ می‌کند تا دولت مشکلات مردم را احصا کرده و نسبت به حل آنها اقدام کند.

آیت الله دیرباز با بیان اینکه دولت مظهر وفاق است، بیان کرد: کشور از قومیت های مختلف تشکیل شده بنابراین وحدت کلیدی ترین استراتژی است که می‌تواند نقش آفرینی کرده و مانع اختلاف شود.

وی همچنین همراهی و اتحاد تمام قوا با یکدیگر را موجب پیشرفت روز افزون کشور عنوان کرد و گفت: تبعیض و فقر هم‌ در دولت سیزدهم باید برچیده ‌شود تا مردم اطمینان داشته باشند، نیازهای حداقلی آنها تامین می شود.

حرکت در مسیر اولویت‌های رهبر معظم انقلاب عامل موفقیت دولت سیزدهم است

نماینده مردم ارومیه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در این مورد گفت: حرکت در مسیر اولویت‌های رهبر معظم انقلاب عامل موفقیت و پیشرفت دولت سیزدهم است.

وحید جلال زاده افزود:  حل مشکلات در کشور باید به صورت موازی صورت گیرد و همراه هم باید این مشکلات برطرف شود که دولت سیزدهم در این راستا، وظیفه سنگینی برعهده دارد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، در مبارزه با فساد باید همان قدر جدی باشیم که در مردمی کردن اقتصاد جدی هستیم.

نماینده مردم ‌ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فسادستیزی زمانی صورت می‌گیرد که آمار و اطلاعات شفافی از دریافتی حقوق بگیران ارایه شود و ‌به عبارتی شفافیت وجود داشته باشد، علاوه بر آن،   اقتصاد روشنی وجود داشته باشد در این صورت است که فساد ستیزی ومبارزه با بسترهای فساد صورت می‌گیرد.

جلال زاده ادامه داد: دولت سیزدهم این مهم‌ را در نظر بگیرد که دولتی قوی است و اولویت های فوق اعم از معیشت، فساد ستیزی، اقتصاد و مباحث دیگر را کنارهم قرار دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های داخلی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل اصطلاح ما می توانیم را مطرح فرمودند و رییس جمهوری نیز در تبلیغات انتخاباتی خود همین امر را مطرح کرد که امیدواریم با تکیه بر همین امر، کشتی اقتصادی به گل نشسته را به حرکت درآوریم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین دولت سیزدهم  می تواند از ظرفیت جوانان، بخش مهم کشاورزی، شرکت های دانش بنیان برای به حرکت درآوردن کشتی اقتصادی کشور استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از ضرباتی که ‌برجام زد، این بود که‌ اقتصاد کشور را شرطی کرد و ‌ما منتظر تصمیمات کشورهای اروپایی شدیم و توانمندی های داخلی را فراموش کردیم که باید از این امر، جلوگیری کرد.

جلال زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت باید مظهر وفاق باشد، گفت: یکی از مشکلات جامعه ما عدم‌ اجماع نخبگان است.

وی افزود: امروز جامعه ایرانی درهمه محورها اعم‌ از فرهنگ و هنر و سایر حوزه ها باید وفاق و همدلی داشته باشند؛ هرچه قدر اقشار جامعه  به هم‌ربط داده شوند قطعا اجرای سیاست ها توسط دولت آسان خواهد شد.

با توجه به مباحثی که این روزها در بسیاری محافل حول محور مجلس شورای اسلامی مطرح است، امیدواری ها برای بهبود وضعیت کشور در چهار سال آینده بسیار زیاد شده که البته باید با تلاش وزرای تایید صلاحیت شده در هفته های آتی، نخستین نشانه های این بهبود آشکار شود که در آن صورت، امیدواری ها بسیار بیشتر خواهد بود.

روز شنبه ۳۰ مرداد ماه جاری رییس جمهوری با حضور در مجلس ضمن سخنرانی به دفاع‌ از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

به گزارش ایرنا ؛ وزرای پیشنهادی از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری در مجلس حاضرشده اند و برای کسب رای اعتماد مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ و برنامه های خود را ارایه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست