اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

سیب تولیدی آذربایجان‌غربی امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و محصولات از نظر رنگ و طعم بهتر بوده و آفات و امراض کمتری را داشتند و شرایط اقلیمی نیز مهیا بود تا سیب خوبی تولید شود.

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۵۰هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان انباشت شده است و مقرر شده تا با روانسازی صادرات، محصولات استان در اسرع وقت صادر شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیب صنعتی استان امسال به قیمت ۵۸ هزار ریال خریداری شده، اظهار کرد: ۴۳۰ هزار تن سیب صنعتی (درجه ۲ و زیردرختی) در استان از شهریور ماه تاکنون تحویل کارخانه‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در استان تولید شد، اظهار کرد: هر ساله انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌های استان به خصوص در شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه چهره نامناسبی ایجاد می‌کرد ولی با یک برنامه‌ریزی به موقع، محصولات امسال به سرعت تحویل کارخانه‌ها شد و در حال تبدیل به پوره و کنستانتره هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: ۸۵۰هزار تن سیب درختی نیز در سردخانه‌های استان انباشت شده است و مقرر شده تا با روانسازی صادرات، محصولات استان در اسرع وقت صادر شود.

شهبازی گفت: سیب تولیدی آذربایجان‌غربی امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و محصولات از نظر رنگ و طعم بهتر بوده و آفات و امراض کمتری را داشتند و شرایط اقلیمی نیز مهیا بود تا سیب خوبی تولید شود.

شهبازی گفت: از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار اراضی باغی آذربایجان‌غربی، حدود ۶۵ هزار هکتار به سیب اختصاص دارد و سالانه بین یک تا ۲ میلیون تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که سیب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست