اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران و مسوولان فرهنگی کشور در توسعه و گسترش فرهنگ نماز کم‌کاری کرده‌اند و حق این فریضه ادا نشده‌است.

حجت‌الاسلام  محسن قرائتی روز سه‌شنبه در دومین اجلاس استانی نماز که در ارومیه برگزار شد، افزود: اگر دستگاه‌های متولی در امور فرهنگی مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی در این زمینه به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند امروز ستاد اقامه نماز تشکیل نمی‌شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد افرادی که در جبهه حضور داشتند بچه‌های مسجد بودند و اگر دوباره جنگ شود ۹۰درصد بچه‌های مسجد در جبهه حضور خواهند داشت، ولی متولیان فرهنگی کمتر در حوزه نماز و مسجد کار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نماز مختص دین اسلام نیست به‌ طوریکه از زمان پیامبران قبل از رسول خاتم (ص) و توسط حضرت ابراهیم (ع) نماز خوانده‌ می‌شد و از آدم تا خاتم نماز بوده‌است.

وی درباره علت خواندن نماز اظهار داشت: نماز برای تشکر از خداوند است چون به انسان نان و امنیت داده‌است؛ خداوند نیازمند تشکر انسان نیست اما انسان به ایمان آوردن به خدا نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به عربی بودن زبان نماز، گفت: زبان یک ارزش واحد است و به همین علت نماز را عربی می‌خوانیم.

وی با اشاره به شعر موسی‌وشبان اظهار داشت: این شعر یک شعر ضد قرآنی است اگر این شعر درست باشد دیگر بعثت کشک خواهد بود، ما دینمان را از مثنوی و عرفا و شعرا نمی‌گیریم دین ما بر کتاب خدا و عترت مبتنی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا همچنان در دستگاه‌های نمازخوان مشکل وجود دارد، گفت: نماز با مولفه‌های بسیاری همراه است و باید یک نسخه کامل از نماز را استفاده کرد تا حال افراد خوب و متحول شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید نماز را در آموزش‌وپرورش نهادینه کرد، ادامه داد: موضوع نماز و اقامه آن و همچنین فراگیری و عمل به روحیات نماز باید در مدارس جدی گرفته‌ شود به طوریکه نماز باید عضو جدانشدنی آموزش‌وپرورش باشد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی به لزوم توجه بیشتر به محتوای آموزشی اشاره کرد و گفت: برای داشتن افراد و جوانان کاری در کشور باید انقلابی در حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور ایجاد شود و مهارت آموزشی و مهارت معلمی را آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ عبادتی همچون نماز تنوع ندارد، بیان کرد: نماز ۳۵۰ نوع دارد و از قبل از ظهور اسلام نیز بوده‌است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تکرار گناه باعث بی‌دینی می‌شود، اضافه کرد: باید درس‌هایی که در حوزه، دانشگاه و مدرسه تدریس می‌شود باعث توسعه علم شود تا کشور از مشکلات موجود نجات یابد.

وی با بیان اینکه علم بی‌خاصیت به درد نمی‌خورد، ادامه داد: باید خاک آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها را عوض کرد زیرا به قدری علوم در آموزش‌وپرورش و مسایل در دانشگاه‌ها هست که هیچ خاصیتی ندارد و ترویج‌دهندگان آن یا خوابند یا خائن.

حجت‌الاسلام قرائتی یکی از راه‌های تشویق دانش‌آموزان به نماز خواندن را اقامه نماز توسط مدیر و دیگر مسوولان مدرسه بیان کرد و افزود: برقراری ارتباط و گفت‌وگوی رودررو با دانش‌آموزان در این باره ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در کشور شهرک‌ها و مسکن‌مهرهای زیادی داریم که همه‌چیز دارد غیر از نمازخانه، گفت: چند شهرک داریم که همه چیز دارد؟ غیر از نمازخانه، انبوه‌سازان باید در ابتدای ساخت‌وساز به احداث مساجد توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست