اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بازرس کل استان آذربایجان غربی از عدم مدیریت واحد و صدور بخشنامه‌های متعدد گمرکی و بعضاً خود به خودی انتقاد کرد.

روح‌اله محبوبی در اولین جلسه کمیسیون علمی تخصصی تحت عنوان “موانع جذب سرمایه گذار (داخلی و خارجی) در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی و اساسی در پیشرفت جوامع و تحقق رشد اقتصادی و اجتماعی کشور، وجود زیرساخت‌های مناسب گمرکی و ایجاد مناطق آزاد و پایانه‌های مرزی است.

او افزود: با وجود اینکه استان آذربایجان غربی طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در این بخش داشته اما بدلیل وجود چالش‌های جدی در این حوزه  نیاز به پیگیری‌ها جهت رفع موانع و محدودیت‌ها و اصلاح امور، بسیار ضروری است.

بازرس‌کل قضایی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت گمرکات استان و منطقه آزاد برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه ادامه داد: چالش‌های موجود در این حوزه از جمله عدم مدیریت واحد در این بخش و صدور بخشنامه‌های متعدد گمرکی و بعضاً خلق‌الساعه و همچنین وجود بعضی مشکلات مدیریتی در این حوزه که موجب تغییر مسیر تجار و بازرگانان از گمرکات استان به سایر مبادی ورودی و خروجی می‌شود، جای انتقاد دارد.

و همچنین خواستار تسهیل گری بیشتر و روان سازی امورات گمرکی و ارائه مشوق‌های صادراتی و… برای رشد و رونق گمرکات و منطقه آزاد شد.

محبوبی به نقش ازرشمند دانشگاه و پژوهشگران و اندیشمندان در این حوزه اشاره و ضمن تقدیر از حضور اساتید و اعضای هیأت علمی در جلسه، از ارائه پروژه توسط پژوهشگران در حوزه گمرکات و فعالیت‌های تجاری مرزی و منطقه آزاد استقبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست