اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از توسعه نامتوازن زیرساخت های فرهنگی رنج می برد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری پیش از ظهر امروز در همایش آمایش آذربایجان غربی که با محوریت آمایش فرهنگی، هنری و رسانه ای برگزار شد با اشاره به توزیع ناعادلانه امکانات و زیرساخت های فرهنگی در سطح کشور وبه تبع آن آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی علاوه بر اینکه به لحاظ برخورداری از زیرساخت ها جز استان های نیمه برخوردار است به لحاظ درون استانی هم از عدم توازن رنج می برد و عمده زیرساخت ها وامکانات فرهنگی هنری در مرکز استان متمرکز است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت ها نسبت به تراکم جمعیتی استان ها باید توسعه یابد افزود: سرانه فضای فرهنگی وهنری در آذربایجان غربی ۲۴ مترمربع به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است در حالی که این رقم در استان هایی نظیر آذربایجان شرقی ۷۵مترمربع است که این اختلاف۳ برابری تبعیض آشکاری در توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در سطح کشور در ادوار گذشته تا به حال است.

حجت الاسلام خدایاری به کمبود صندلی سینما در استان اشاره کرد و گفت: در کل جغرافیای آذربایجان غربی ۱۹ سینمای فعال و غیرفعال داریم که فقط سالن های ارومیه فعال هستند و این در حالی است که شهری همچون تبریز به تنهایی ۲۰ سالن سینما دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی سرشار از نیروی انسانی کاربلد در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است، اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح منابع انسانی، نبود حمایت های در خور شان اصحاب فرهنگ وهنر وکمبود امکانات زیرساختی که حاصل مدیریت ناصحیح ادوار گذشته بوده است منجر به مغفول ماندن استعداد ها وظرغیت های استان در حوزه فرهنگ، هنر ورسانه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه پایه هر نوع برنامه ریزی توسعه محوری آمار درست است، خاطرنشان کرد: تاکنون در راستای تهیه آمار جامعه فرهنگی وهنری استان اقدامات قابل قبولی انجام نگرفته بود که امیدواریم در قالب طرح آمایش وهمکاری بین بخشی دستگاه ها این کاستی ها مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست