اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز   / محمد هادیفر : مداحی حرفه ای معنوی است که با مدح و ثنا و مرثیه سرائی محافل مذهبی را گرم نگه می دارند و غالبا با قیافه و رویه ای شرع پسند در جامعه ظاهر می شوند برخی از آنان تنها با فراگیری چند مقتل خود را در همه زمینه ها صاحب نظر می دانند حساب این نوآموزان با مداحان سنتی و سیاسی که بعضا به اشتهار و اجتهاد هم رسیده اند، تفاوت دارند.

برخی از همین نوآموزان که در رسیدن به شهرت عجول هستند، از هرگونه تحریف و تخریب مهیج فروگذار نخواهند کرد. فرد ناشناخته ای که او را مداح معرفی نموده اند، در کلیپی در کمال بی معلوماتی به دو نماد ملی و مذهبی اهانت می کند.

«وریا غفوری فوتبالیست خوشنام کردستانی که در تیم معروفی در پایتخت دل مخاطبان زیادی با گل های زیبایش شاد می نماید و هنگام بازی در تیم ملی برای ایران افتخار می آفریند این درحالی است که هیچ طرفدار آبی پوشی هرگز از مذهب و نژاد او نمی پرسد فقط نقش آفرینی او در میادین ملی و کشوری را می بینند و بدون احتساب نژاد و مذهبش و بر اساس لیاقت و شایستگی اش بازوبند پیشکسوتی و رهبری میدانی تیم درجه یک کشوری را بر بازوی او می بندند بنابراین اهانت این مداح نما ابتدا متوجه هوادران تیم محبوب آبی پوش پایتخت می شود که شرعا بدانها مقروض می باشد.

از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم و عالم و مجتهد دینی اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی را شرعا حرام دانسته اند و این یک فتوای شرعی است که یک مجتهد دینی بدون ملاحظات سیاسی و به دنبال اندیشه جهانی تقریب و ضرورت ذاتی جهان اسلام بیان می دارند. حال این مداح نوآموز و بی خبر از شرع دینی و عرف ملی باید در پیشگاه شرع مقدس که توسط شارح شرع آن را حرام دانسته است، پاسخگو باشد.

از طرفی نیز موارد اختلاف انگیز مذهبی و ملی در برخی محافل  مطرح می شود که حتی گوینده آن آنقدر ناشناس است که ارزش بازنشر عرایض او هم وجود ندارد وانگهی با توجه به ناشناخته بودن چنین فردی به نظر می رسد دست هایی هدفمند و شاید با دلالت مداح ناشناخته در راستای اشتهار،  اقدام به انتشار اولیه آن می کنند تا مثل فرد ماجراجوی روستایی محقق شود که بخاطری که به اشتهار برسد و نزد همه روستا شناخته شود آب شرب روستا را آلوده می کرد که همگی ولو با یک حرف ناشایست او را یاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست