اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با همت خیرین مهاباد و جمع آوری بیش از ۶ میلیارد ریال مکان اسکان موقت بیماران کرونایی در چند روز آینده راه اندازی می شود.

نشست هم اندیشی ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در شهرستان مهاباد با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندهان نظامی ،مدیر شبکه،اعضای شورای شهر ،اعضای شورای تامین و اداری شهرستان در سالن اجتماعات تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد اظهار داشت: در مدت بسیار کوتاه چند روزه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث و تجهیز این بیمارستان از سوی خیرین تأمین شده و تجهیزات آن تا ۲ روز دیگر به شهرستان وارد شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از نقش رسانه‌ها،سمن‌ها، خیرین شهرستان، کارخانجات و شرکت‌هایی که برای مقابله با کرونا نقش دارند تشکر می نمایم، هماهنگی برای ساماندهی اقدامات ضدعفونی معابر و تلاش در جهت تولید محصولات ضدعفونی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه کاری بس دشوار است ولی تاکنون موفق به اجرای آن شده ایم.

ایرج شجاعی در پایان اظهار داشت: ساخت این مکان اسکان موقت مورد استقبال و توجه استاندار آذربایجان غربی نیز قرار گرفته و احتمال می‌رود وی شخصا از این مکان بازدید به عمل آورد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم با تمجید از همکاری مردم و بخش خصوصی این شهرستان در راستای کنترل بیماری کرونا گفت: همه بخش‌های اقتصادی منطقه برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری پای کار آمده‌اند که این امر نقش اساسی در کاهش سرعت ابتلا دارد.

جلال محمودزاده با اشاره به سرعت پایین شیوع بیماری کرونا در این شهرستان افزود: واحدهای تولیدی و بخش‌های خصوصی فعال با ارائه محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی و تحویل امکانات و ماشین‌آلات مورد نیاز در راستای جلوگیری از همه‌گیر شدن این بیماری نقش مهمی را ایفا کردند.

وی اضافه کرد: اصناف و بازاریان شهر نیز بدون هیچ اجباری و به صورت داوطلبانه کسب و کار خود را تعطیل کردند که همین موضوع به کنترل شیوع بیماری کمک شایانی کرد.

وی همچنین از تاسیس بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی توسط مردم و خیّران سلامت خبر داد و اضافه کرد: اصناف و معتمدان این شهرستان با هزینه شخصی تجهیزات یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی را در یک سالن ورزشی به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال فراهم کردند تا در روزهای بحرانی جایگزین بیمارستان این شهر باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی، کابین ضدعفونی‌کننده خودروها به همت یکی دیگر از خیران در محور سه‌راهی برهان این شهرستان نصب و راه‌اندازی شده است.

محمودزاده عنوان کرد: این دستگاه تمام اتوماتیک همه خودروهای سواری و باری را که قصد ورود به شهر مهاباد را دارند، گندزدایی و ضدعفونی خواهد کرد که به همت یک خیر نیک‌اندیش تعبیه شده است.

وی همچنین در خصوص کنترل مبادی ورودی شهر بیان کرد: هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی با کمک مردم ورودی‌های شهر را کنترل می‌کنند و به ماشین‌هایی که پلاک شهرهای دیگر را دارند، اجازه ورود داده نمی‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمک‌ها و همت بالای خیران شامل حال شهرهای اطراف از جمله شهر سقز که وضعیت بحرانی دارد، نیز شده به طوری‌که امروز بیش از ۲ هزار لیتر از محلول‌های گندزدا و ضدغفونی‌کننده برای این شهرستان بارگیری و ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست