اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از ایمن سازی راههای روستایی خبر داد و گفت: به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راههای روستایی، ۵ برنامه عملیاتی از جمله اصلاح نقاط پرحادثه در راههای روستایی در دستور کار قرار می گیرد.

آیدین رحمانی عصر روز دوشنبه در کمیسیون حمل و نقل و ایمنی راهها با اشاره به اهمیت محور های روستایی تصریح کرد: بر اساس طرحی با مشارکت پلیس راه، راهداری و دفتر امور روستایی ۵ برنامه عملیاتی برای افزایش ایمنی راههای روستایی استان اجرایی می شود.

او با اشاره به ضرورت اصلاح و ایمن سازی ورودی و خروجی های حادثه خیز و تقاطع های غیر ایمن راههای روستایی و نصب علائم هشدار دهنده جهت آشکار سازی گفت: باید آموزش حضوری و مجازی دهیاران برای فرهنگسازی جوامع محلی به منظور رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، انجام بگیرد همچنین ارتباط مستمر مجازی پلیس راه و دهیاران برای گزارش تخلفات و مشکلات ترافیکی، برگزاری کارگاه های آموزشی ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی برای روستائیان و آشکار سازی ادوات و ماشین آلات کشاورزی نیز لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر اجرایی نمودن مصوبات کمیسیون از جمله برنامه های کوتاه مدت برای کاهش تصادفات در محور های پرحادثه تاکید کرد و افزود: اگر چه انسان عامل نخست در وقوع تصادفات است اما جاده باید با کیفیت مناسب خود پوشش دهنده خطای انسان و وسیله نقلیه باشد.

رحمانی با اشاره به توسعه برنامه های فرهنگی و نیز تشدید مجازات متخلفین رانندگی گفت: رفع نواقصات جاده ای سهم بسزایی در کاهش تصادفات دارد.

قرارگیری آذربایجان غربی در جایگاه برتر تحلیل تصادفات جاده ای در کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه  با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در جایگاه برتر تحلیل تصادفات جاده ای در کشور قرار گرفته است ، ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته طی شش ماه سال جاری در زمینه ارتقاء سطح ایمنی تردد حمل و نقل،مهار و کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بیان کرد: اجرای ۲۳۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، بیش از ۴۸ هزار متر مربع چاله پرکنی محورهای اصلی و فرعی استان، آشکارسازی نقاط مستعد تصادفات در سطح استان در بیست نقطه و ۱۴۳ کیلومتر شانه سازی در محور‌های ارتباطی استان طی شش ماه نخست سال جاری اقدام شده و این اقدامات استمرار خواهند داشت .

ارسلان شکری ادامه داد: تهیه و نصب۵۰۰۰ عدد تابلو و علائم هشدار دهنده و مسیرنما، دو کیلومتر گاردیل در نقاط پرتگاهی و پر تصادف در کلیه محورهای ارتباطی استان از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری به شمار میرود.

دبیر کمیسیون ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش ایمنی و در راستای اجرای پروتکل های پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی انجام یافته که می توان به اجرای برنامه به صورت فردی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش تردد ادوات کشاورزی در راه ها به همراه توزیع اقلام و آشکارسازی در سطح استان به تعداد ۲۱۷ نفر شرکت کننده، آموزش و ایمن‌سازی راکبین موتورسیکلت و وانت بارها با توزیع کلاه و اقلام ایمنی به تعداد ۱۳۲ نفر شرکت کننده و نظارت بر ناوگان عمومی و کنترل دروازه ای آن به تعداد ۳۴۸ مورد اشاره نمود.

گفتنی است در پایان جلسه از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در راستای اجرای برنامه های ایمنی در جهت کاهش تلفات جاده ای تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست