اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به همراه آیدین رحمانی معاون عمرانی اش و جمعی از مسئولان شهرستانی امروز از آخرین روند اجرای احداث طرح سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب در شهرستان پیرانشهر بازدید کرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه دیماه امسال به بهره برداری رسیده و آب به بستر دریاچه می رسد.

محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از مراحل احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه اهتمام دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم ستودنی است ، افزود: تلاشهای بسیار خوبی صورت گرفته و تونل از پیشرفت ۸۹.۳۳ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: تا به امروز برای پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر با هزینه های امروز محاسبه گردد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان دولت برای این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش روابط عمومی؛ شهریاری با اشاره به پیگیری جدی رئیس جمهور برای اتمام این پروژه تصریح کرد: با توجه به تخصیص منابع صورت گرفته، کل پروژه از پیشرفت ۸۷.۵۰ درصدی برخوردار بوده و دیماه امسال با اتمام تونل، نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست