اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: فعالیت تورهای بدون مجوز گردشگری و تورگردانی در استان ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

بیتا خضرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید نظارت ها بر فعالیت این دفاتر افزود: هرگونه فعالیت تورگردانی و راه اندازی تورهای گردشگری به مقاصد مختلف داخل و خارج استان و خارج از کشور فقط توسط دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی که از این اداره کل مجوز فعالیت بند ( پ ) دریافت کرده اند، انجام می شود.
وی گفت: شهروندانی که نسبت به تبلیغات و فعالیت آژانس و شرکتی تردید داشته باشند می توانند از این اداره کل استعلام کنند.
خضرزاده اضافه کرد: افراد و دفاتری که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی و با تبلیغات در فضاهای عمومی و محیط های مجازی اقدام به بازاریابی و راه اندازی تورهای گردشگری می کنند دیگر مجالی برای مانور و فعالیت نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه امسال ۲۵ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع داده شده است، اضافه کرد: اقدامات و فعالیت های این افراد رصد می شود و پس از جمع آوری مستندات تخلفات آنان، پرونده ها به مراجع انتظامی و قضایی اعلام و ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به همدلی و تعامل ادارات، سازمان ها ونهادهای مسئول استان در برخورد با متخلفان در حوزه تورگردانی و گردشگری گفت: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده تا در زمینه برخورد با اینگونه موسسات غیرمجاز موازی کاری و یا غفلتی صورت نگیرد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی نیز مکاتبات لازم صورت گرفته و درباره عدم همکاری دفاتر با دلالان و واسطه ها هشدارهای جدی داده شده است.
به گزارش ایرنا فعالیت دفاتر فاقد مجوز و متخلف به استناد ماده ۳۲ آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدماتی مسافرتی و گردشگری مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
براساس این آئین نامه تمام فعالیت های تنظیم و انجام مسافرت های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات اجرای تور با رعایت قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست