اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر استان در سال ۱۴۰۱، در قالب بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی در این مراسم هدف جشنواره شهید رجایی را ترویج فرهنگ خدمات رسانی به مردم و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات از سوی دستگاههای اجرایی بیان کرده و گفت: شهید رجایی نماد خدمت رسانی به مردم بوده و این مراسم در واقع فرصتی برای تقدیر از زحمات خدمتگزاران به مردم است.

 حسین سپهری تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان تلاش شده ارزیابی دقیق، منصفانه و بدون سوءنیت و به درستی انجام گرفته و نتایج این ارزیابی ها در جامعه ملموس و منطبق بر واقعیت باشد.

 وی در ادامه افزود: برخی دستگاهها و نهادها که در فرایند ارزیابی شرکت نداشته ولی عملکرد مثبتی برای خدمات رسانی به مردم داشته اند، مورد تقدیر قرار می گیرند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی خاطر‌نشان کرد: ارزیابی انجام شده در قالب شاخص های عمومی و اختصاصی، شامل ۱۶ شاخص عمومی که مشترک بین همه دستگاه‌ها بوده و  584 شاخص اختصاصی که متناسب با ماموریت های ذاتی و شرح وظایف دستگاهها در سطح ۵۲ دستگاه استانی صورت گرفته است.

سپهری همچنین افزود: ۵۲ دستگاه در قالب ۶ گروه، شامل گروه زیربنایی و زیرساخت (۱۱ دستگاه)، عمومی و قضایی و امنیتی (۷ دستگاه)، تولیدی و خدماتی (۷ دستگاه)، فرهنگی علمی و آموزشی (۱۰ دستگاه)، سلامت و رفاه اجتماعی (۱۳ دستگاه) و اقتصادی و مالی (۴ دستگاه) گروه بندی شده اند.

 وی در ادامه حلقه مفقوده در این ارزیابی ها را موضوع بهره وری بیان کرده و یادآور شد: با پیگیری انجام شده در این دوره جشنواره شهید رجایی، بهره وری به عنوان یک شاخص عمومی در نظر گرفته شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دنبال آن است که در سال آینده این شاخص با وزن بیشتری در ارزیابی عملکرد دستگاه ها اعمال شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در نتایج ارزیابی و رتبه های کسب شده هیچ دستگاهی با رتبه عالی نداشتیم، افزود: بر اساس اعلام سطح بندی توسط سازمان اداری و استخدامی از بین ۵۲ دستگاه ارزیابی شده استان، ۱۳ دستگاه رتبه ضعیف، ۱۶ دستگاه رتبه متوسط و ۲۳ دستگاه رتبه خوب کسب کردند.

 سپهری با بیان اینکه فرآیند ارزیابی دستگاه های اجرایی بر اساس دستوالعمل اجرایی با کاستی هایی همراه بوده، تصریح کرد: در راستای اصلاح فرایندها سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پیش قدم شده و یک الگوی پیشنهادی برای اصلاح و بازنگری الگوی فعلی را تدوین کرده و به سازمان امور استخدامی ارائه کرده است.

 وی در پایان با اشاره به ارتقای ۱۶ رتبه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی در ارزیابی عملکرد سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بالاترین رشد را نسبت به سال ۱۴۰۰ بین سازمانهای استانی کسب کرده و در سطح عالی قرار گرفته است.

 در پایان این آیین از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد:

  • گروه تولیدی و خدماتی: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان
  • گروه سلامت و رفاه اجتماعی: اداره کل دامپزشکی
  • گروه عمومی، امنیتی و قضائی: اداره کل ثبت احوال
  • گروه فرهنگی، علمی و آموزشی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

همچنین از برخی دستگاه های قضایی، نظارتی، امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی و دستگاه های خدمت رسان استان که در بهبود و تحقق سیاست های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و در خدمات رسانی بهینه به مردم در بخش های مختلف منشاء اثر مثبت بودند، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست