اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: برخورد با عاملان برگزاری مجالس مختلط جشن در خانه باغ‌ها و برپایی تورهای گردشگری مختلط که اخیرا افزایش یافته، در دستور کار پلیس استان است.

سردار رحیم جهانبخش عصر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه عفاف، مقابله با برگزاری مجالس مختلط است که درصدد مقابله با اجرای آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته، چندین تالار غیرمجاز که پشتیبانی این اقدام را برعهده داشته و اینگونه مراسم را برگزار کرده‌اند با هماهنگی دستگاه قضا، تعطیل شدند که البته این امر موجب شده تا برگزاری برخی از این مجالس به باغ‌های شخصی منتقل شود.

سردار جهانبخش ادامه داد: پلیس آذربایجان غربی آمادگی دارد تا در صورت وجود اختیار قانونی، با برپایی اینگونه مجالس در باغ‌های خصوصی که اقدام به اجاره مکان برای برگزاری مراسم مختلف جشن می‌کنند، هم برخورد کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین برگزاری تورهای گردشگری مختلط که در مکان‌هایی دور از شهرها انجام می‌شود را از جمله دیگر معضلات فرهنگی استان اعلام کرد و گفت: پلیس آمادگی دارد با همکاری نهادهای مسؤول از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با این قبیل اقدامات ضد فرهنگی برخورد قانونی کند.

سردار جهانبخش بر لزوم تولید محتوا در فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم تاکید کرد و یادآور شد: برخی با تبلیغات گسترده در این فضا، عفت جوانان را هدف قرار داده‌اند که باید خانواده‌ها نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.

وی از دیگر مشکلات حوزه فضای مجازی در استان را فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دانست و تاکید کرد: این مؤسسات با دادن وعده واهی تحصیل در خارج قصد دارند مانع ماندگاری نخبگان جامعه در کشور شوند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در این خصوص علاوه بر همراهی نهادهای مختلف برای تعطیلی مراکز غیرمجاز، تولید محتوا برای آگاه سازی به نسل جوان و دانشجو باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: متولیان امر از جمله شهرداری و وزارت علوم برای برخورد با متخلفان پلیس را کمک کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تغییر قانون برای مقابله مؤثر با بی حجابی و بدحجابی، اظهار کرد: با قوانین ۲۰ یا ۳۰ سال پیش نمی‌توان در این حوزه موفق عمل کرد.

رئیس پلیس آذربایجان غربی معضل اعتیاد به مواد مخدر از جمله مخدر جدیدی به نام «گل» از سوی جوانان و نوجوانان را از دیگر مشکلات جامعه امروز دانست و ادامه داد: باید با اقدامات اقناعی و تولید محتوا در خصوص مضرات این نوع مواد مخدر، از ترویج اعتیاد به این مواد بویژه در قشر جوان که تأثیرات مخرب زیادی دارد، جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست