اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی از مختومه شدن بیش از ۱۶۰ فقره پرونده طلاق در ۲ماهه سال جاری خبر داد.

به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، هادی صمدی در این زمینه اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی، با وساطت اعضای شعب صلحی شورای حل اختلاف طی این مدت در تعداد ۵۰۰ فقره پرونده با موضوع دعاوی خانوادگی صلح و سازش حاصل شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۷ فقره آن مربوط به پرونده‌های طلاق و درخواست عدم امکان سازش از سوی زوجین بوده که در نتیجه اقدامات صلحی شورای حل اختلاف از تشکیل پرونده‌های متعدد از جمله مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، ترک انفاق در محاکم و دادسراها جلوگیری شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف از اجرای طرح‌هایی که منجر به افزایش صلح و سازش و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت به ویژه در پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده شده و مانع فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها می‌شود حمایت می‌کند.

صمدی با تاکید بر اینکه کشمکش‌ها و درگیری‌های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می‌شود تأثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد، گفت: یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است و توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای حفظ بنیان‌های خانواده و برقراری آشتی بین زوجین را دو چندان می‌کند.

وی یادآور شد: برخی از زوجین با کوچک‌ترین مرافعه‌ای، راهی مراجع قضائی می‌شوند، تا برای مشاجرات و اختلافات خود راه حلی بیابند که این فرایند در زندگی مشترک چندان پسندیده نیست و در روابط زوجین مصلحت غالب این است که زوجین با حفظ خویشتنداری و دوری از شتابزدگی منشأ اختلافات فی مابین را شناسایی کنند و با کمک گرفتن از بزرگان خانواده و ریش سفیدان راه حل مصالحه و سازش را در اولویت قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست