اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شورای امنیت ملی عراق پس از یک نشست امنیتی تصمیم گرفت طرحی برای استقرار مجدد مرزبانان عراقی در امتداد خط صفر مرزی با ایران و ترکیه ایجاد کند.
در پی بمباران مکرر دو کشور ایران و ترکیه علیه گروه‌ها در اقلیم کردستان عراق، مقامات بغداد  اعلام کردند که قصد دارند نیروهای گارد فدرال را در امتداد مرزهای خود با ایران و ترکیه مستقر کند.
 به نظر می‌رسد که این اطلاعیه به‌ویژه پاسخ به مقامات جمهوری اسلامی است که به طور علنی چنین اقدامی را خواستار شده بود.

در بیانیه‌ای که پس از نشست شورای امنیت ملی عراق تحت نظارت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی منتشر شد، آمده است: مقامات تصمیم گرفته‌اند “طرحی برای استقرار مجدد مرزبانان عراقی در امتداد خط صفر مرزی با ایران و ترکیه ایجاد کنند”.در پی درگیری‌ها و بحران سیاسی در عراق، سرانجام محمد شیاع السودانی با حمایت گروه‌های شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به مقام نخست‌وزیری انتخاب شد.این بیانیه با اشاره به نیروهای اقلیم کردستان که رئیس آن نیز در این نشست حضور داشت، می‌افزاید: «این ابتکار با هماهنگی دولت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگه انجام خواهد شد.»
مرزهای کردستان عراق در حال حاضر توسط پیشمرگه‌ها محافظت می‌شود، اما آنها در این منطقه تحت نظارت وزارت دفاع عراق در بغداد فعالیت می‌کنند.
لاوک غفوری، رئیس روابط رسانه‌های خارجی در کردستان گفت که «دولت اقلیم کردستان نیروهای پیشمرگه را به عنوان نیروی کمکی به مرز اعزام خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست