اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم نوروزگاه در ۲۰ نقطه استان خبر داد.
جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب که در محل دائمی نمایشگاههای ارومیه برگزار شد بااشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان در ۱۰ کمیته مختلف اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان در هر شهرستان با ریاست فرمانداران از یک ماه پیش برای میزبانی از مسافران نوروزی فعال شدند.
جباری ادامه داد: برای سومین سال پیاپی مراسم نوروزگاه در ۲۰ نقطه استان اعم از مراکز شهرستانها، پایگاههای میراث جهانی و ملی با هدف معرفی آداب و رسوم مختلف سنتی استان ،موسیقی های فولکلور اجرا می شود.
وی با اشاره به افزایش آمار اشغال هتل ها و واحدهای اقامتی استان تصریح کرد: امسال آمار اشغال هتلها و واحدهای اقامتی استان ۷۰ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
جباری  با اشاره به وجود ظرفیتها و جاذبه های گردشگری بالای استان بر لزوم معرفی این  ظرفیتها برای جذب گردشگر و توریست به استان تاکید کرد و گفت: جشنواره  ها و رویدادهای مختلف فرهنگی پتانسیل خوبی  در جذب گردشگر بشمار می رود که در این راستا، برگزاری نخستین جشنواره بازی های برفی خوشاکو از ۲۷ بهمن در پیست خوشاکو ارومیه، برگزاری جشنواره تخت سلیمان تکاب در آبگرم تکاب و دومین جشنواره ملی گردشگری در استان بخشی از جشنواره های تاثیر گذار در افزایش جذب گردشگر به استان است که مقدمات برگزاری آنها در حال انجام است‌.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف واحدهای اقامتی، مجتمع تفریحی موج های آبی در طول سال اظهار کرد: ۱۴ پروژه بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان افتتاح و کلنگ زنی شد که کلنگ زنی ساختمان موزه بوکان،میاندوآب و افتتاح واحد بوم‌گردی حسنلو نقده و ساماندهی مسیر دسترسی محوطه حسنلو را نام برد.
وی با بیان اینکه ۱۸ واحد بوم‌گردی در استان افتتاح شده است تصریح کرد: تا پایان سال تعداد واحدهای بوم گردی استان را به ۲۰ مورد ارتقا خواهیم داد.
جباری با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریال در استان تصریح کرد: این طرحها با بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند که با بهره برداری از این ۴۰ طرح یک سوم به ظرفیت تختها واحدهای اقامتی استان افزوده می شود.
وی کلنگ زنی مجتمع تاریخی فرهنگی شمس خوی را از دستاوردهای مهم میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت المان شمس در حال انجام است که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی این المان مصوب و سال آینده تخصیص می یابد که احداث کامل این مجموعه فرهنگی سبب ایجاد قطبی برای جذب گردشگر و افزایش ارتباط با قونیه ترکیه را فراهم‌خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست