اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از اکران ۱۰ فیلم کوتاه همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

احمد هوشمند قره باغ صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اظهار داشت: همزمان با هفته هنر ویژه برنامه دریچه با عنوان اکران ۱۰ فیلم کوتاه تولید هنرمندان استانی در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از یادمان شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، جشن هنر انقلاب و تجلیل از ۵ هنرمند انقلابی برتر و یک هنرمند تأثیرگذار، برگزاری جشنواره‌های تجسمی، اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشقی و اختتامیه جشنواره شعر طنز از مهمترین برنامه‌های هفته هنر در استان است.

هوشمند قره باغ اکران فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه در دانشگاه‌ها، عصر شعر، برگزاری سومین شب شعر طنز، ورک شاپ پوستر سازی، اختصاص بلیط نیم بهای سینماها، انجام مقالات مختلف هنری در مدارس و دانشگاه‌ها، آغاز تولید کتاب ضرب المثل‌های ترکی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی با شهادت سید شهیدان قلم، شهید مرتضی آوینی آغاز می‌شود افزود: پروژه ضرب‌المثل‌های ترکی نیز به مرحله سرانجام رسیده و در این هفته مرحله نهایی آن را رقم خواهیم زد و همچنین برنامه تخصصی بسیج هنرمندان با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به صورت همایشی برگزار خواهد شد.

هوشمند قره باغ با بیان اینکه ۹۴ عنوان برنامه فرهنگی با ۳۰۸ در طول سال ۹۷ اجرا شده است ، گفت: در سال ۹۷ نزدیک به ۹۴ عنوان برنامه فرهنگی با ۳۰۸ اجرا داشتیم و حدود دو میلیون و ۴۶۳ هزار نفر در این برنامه‌ها حضور یافتند ۲۱۸ اثر تولیدی در تمام بخش‌های هنری داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های آموزشی ۱۶ عنوان کارگاه آموزشی با بیش از ۵۴۸ ساعت توسط ۱۸۳ هنرمند برگزار شده است اضافه کرد: حوزه هنری در حوزه فعالیت‌های آموزشی که یکی از ارکان اساسی حوزه هنری است، در امر آموزش و استعدادیابی فعالیت می‌کند که ۱۶ دوره آموزشی برگزار شد و در سلماس، نقده، چایپاره و ارومیه برنامه‌های هنری در زمینه آموزش دنبال می‌شدند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش بودجه‌های بخش فرهنگی عنوان کرد: کل اعتباری جاری و فرهنگی سال گذشته ۶۸۰ میلیون تومان بوده است و ۱۴۰ میلیون تومان هم مشارکت جمع شد.

هوشمند قره باغ در خصوص معیارهای انتخاب هنرمندان انقلابی استان گفت: پنج شاخص و معیار انتخاب هنرمندان انقلابی شامل، شرکت و کسب جایزه بین المللی، تأثیرگذار در جریان‌های هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید اثر با معیار بالا و عکس العمل در قبال حرکت‌های معاندین است.

وی ادامه داد: حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل امور اجتماعی استانداری، بسیج هنرمندان و ۲ نفر از هنرمندان شاخص استان اعضای کمیته بررسی انتخاب هنرمند سال انقلابی هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت سینماهای استان گفت : ۱۳ سینما در حوزه هنری داشتیم که متاسفانه فقط ۳ سینمای فعال داریم.

وی ادامه داد : تا زمانی که در استان یک همگرایی عمومی برای فعال سازی سینماها نداشته باشیم نمی توان به جای رسید بلحاظ وضعیت تخصیص اعتبارات بشدت دچار مشکل هستیم.

هوشمند افزود : در برخی از شهرستان ها سینما نداریم و در برخی دیگر هم وضعیت سینماهای شهرستانی هم اصلا خوب نیست، سال گذشته حوزه هنری برای بازسازی و بهینه سازی اعلام آمادگی کرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ” نشاط و شادابی جزو نیازهای امروز جامعه است که سینماها نقش بسیار مهمی در تقویت این مهم دارند ” خاطرنشان ساخت :سال گذشته سینمای آزادی و ایران ارومیه بازسازی شدند ، در حال حاضر برای بهینه سازی هر سینما حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است که باید از طریق دفتر تهران و خود استان تامین بشود که سال گذشته چند جلسه برای مدیریت این مهم برگزار گردید و در بازدید اخیر اقای استاندار خواستار حمایت ویژه ایشان شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست