اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار اشنویه گفت: پس از یک وقفه ۲ ساله پنجمین دوره جشنواره سراسری گیلاس این شهرستان دوم تیرماه امسال برگزار می شود

سیدعلی ترابی اظهار کرد: این دوره از جشنواره گیلاس پیش بینی شده است با حضور میهمانانی از استان های مختلف کشور همچون دوره های پیشین برگزار شود.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه تاکنون ۴ دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده است که با استقبال چشمگیر مسافران همراه بود، بیان کرد معرفی ظرفیت و پتانسیل های این شهرستان در زمینه های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.

ترابی گفت: شناساندن ظرفیت های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

او با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال آغاز می شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می رود اضافه کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می برند.

اشنویه دارای بیش از ۸۰۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۵۰۰ هکتار بارور است و امسال پیش بینی می شود بیش از چهار هزار تن محصول از آن برداشت شود که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های دیگر نیز ارسال می شود.

محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست