اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت ماشین سازی بوکان از کاهش میزان تولید و صادرات این کارخانه در سال جاری به دلیل مشکلات ارزی خبر داد.

عبدالله آهنگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان تولید این کارخانه از ۲۵۰ دستگاه در سال به ۵۰ تا ۶۰ دستگاه کاهش یافته است و صادرات محصولات نیز کاهشی ۲۰ تا ۳۰درصدی داشته است .

وی افزود: با توجه به اینکه ارزی که بابت صادرات محصولات از مشتریان خارجی دریافت می‌کنیم در داخل کشور با نرخ ارز دولتی به ما تحویل داده می‌شود و خرید مواد اولیه با ارز آزاد صورت می‌گیرد، این واحد صنعتی به طور جدی با خطر توقف صادرات روبرو است.

آهنگری با اشاره به کاهش تعداد پرسنل کارخانه ادامه داد: ماشین سازی بوکان در طول چند سال فعالیت خود، همواره نقش موثری در زمینه اشتغالزایی داشته است و در چند سال اخیر دارای ۵۵ نفر پرنسل بوده، اما این تعداد به دلیل کاهش تولید و مشکلات اقتصادی به ۳۵نفر کاهش یافته است.

مدیر این واحد تولیدی ماشین، تصریح کرد: با توجه به پایین آمدن قدرت خرید در کشور و قیمت بالای مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت محصولات، مشتریان این شرکت توانایی خرید به صورت نقدی را نداشته و بیشتر فروش‌های این شرکت به صورت اقساطی صورت می‌پذیرد.

 وی با اشاره به عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات گفت: مشکل  شکل گرفته در نهایت باعث نبود نقدینگی شده  که برای جبران آن از طریق نهاد‌های مربوط درخواست دریافت تسهیلات کرده ایم. فرمانداری بوکان، اداره صنعت ، معدن و تجارت و اداره کار شهرستان با این درخواست موافقت نموده اند، اما بانک‌ها در مرحله پرداخت این تسهیلات از همکاری با ما خودداری نموده و باعث تداوم مشکلات این واحد صنعتی شده اند.

به گزارش کردپرس، شرکت ماشین سازی بوکان در سال ۱۳۷۴ با اخذ پروانه از وزارت صنایع، به صورت رسمی در زمینه طراحی و تولید خطوط کامل دستگاه‌های پخت نان و ماشین آلات صنایع غذایی، فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۷۷ به سطح تولید انبوه محصولات خود به میزان ۲۵۰ دستگاه در سال رسید.

این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه ماشین ‌سازی غرب کشور، با سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ دستگاه، در سال ۸۹ افتتاح شد. محصولات این شرکت به کشور‌هایی همچون آلمان، انگلیس، کانادا، سوئد، نروژ و عراق صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست