اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پل روگذر «وحدت» که بزرگترین طرح عمران شهری بوکان به شمار می‌رود، عصر شنبه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری و مسوولان استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

شهردار بوکان در آیین بهره‌برداری از این طرح که استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشتند، گفت: برای اجرای این طرح به طول ۸۵۰ و عرض ۱۸ متر در دو باند ۷.۵ متری، ۲۱۰ میلیارد ریال هرینه شده است.

بابک رستم‌پور ادامه داد: این روگذر دارای ۹ دهنه ۵۰ متری است که عرض فلزی آن ۲۱۲ متر بوده و نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک شهری خواهد شد.

همچنین عملیات اجرایی طرح جامع تامین آب آشامیدنی مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان که بزرگترین طرح عمران روستایی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری در روستای «ساریقامیش بهی» آغاز شد.

مدیرعامل آبفای روستایی آذربایجان‌غربی نیز در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

علیرضا رضوی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۹۷ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی کافی و سالم بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: با اتمام این پروژه چهار هزار و ۴۲۷ خانوار که جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۹۴ نفر را شامل می‌شود از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح، ۹۹ حلقه چاه و برق آنها و ۳۷ ایستگاه پمپاژ از مدار خارج خواهد شد.

مدیرعامل آبفای روستایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای انتقال این آب از ۲ ایستگاه پمپاژ به صورت ثقلی استفاده خواهد شد که تا فاصله ۳۵ کیلومتر می‌تواند علاوه بر تامین آب آشامیدنی روستاهای بوکان آب برخی روستاهای مهاباد را نیز تامین کند.

با حضور معاون رییس جمهوری همچنین انبار سیلوی مکانیزه ۷۰ هزار تنی این شهرستان نیز به بهره‌برداری رسید.

سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان در زمین ۱۳ هکتاری با زیربنای حدود ۷۰۰۰ متر مربع احداث شده است.

برای اجرای این طرح ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پروژه شامل ساختمان سیلو، اداری مسکونی، نگهبانی، باسکول منبع زمینی، صادرات و واردات گندم و تعمیرگاه و برج کار است.

سازه این سیلو ترکیبی از بتن و فولاد است که بیش از از ۱۲ هزار متر مکعب بتن و همچنین ۱۵۰۰ تن میلگرد فولادی برای ساخت آن استفاده شده است.

با بهره برداری از این پروژه، مشکل ذخیره سازی گندم شهرستان بوکان که قطب تولید گندم استان است، حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست