اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان گفت: ساخت سیلوی هفتاد هزارتنی این شهرستان به پایان رسیده و تا پایان سال با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسولان کشوری به بهره برداری می رسد.

وریا شیرزاد در گفتگو با خبرنگارکردپرس  افزود: سیلوی هفتاد هزار تنی بوکان در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و از ۲۵اسفند ماه امسال به بعد  افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اتمام این طرح ملی از اعتبارات طرحهای ملی و بودجه های استانی توسط استاندار آذربایجان غربی استفاده شده،‌اظهار داشت: این طرح شامل ساختمان سیلو، اداری، مسکونی، نگهبانی، باسکول،منبع زمینی، صادرات و واردات گندم، تعمیرگاه و برج کار است.
شیرزادبیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۳۸۲ شروع شده و به علت اختصاص نیافتن اعتبارات لازم ساخت آن با تاخیر همراه شد اما در چند سال اخیر به همت و پیگیری نماینده مردم و فرماندار بوکان ساخت این پروژه ملی سرعت گرفت.
به گزارش کرد پرس، سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان برای ذخیره سازی گندم تولیدی این شهرستان و جلوگیری از ارسال آن به دیگر مناطق استان و شهرستانهای همجوار احداث شده است.
هم اکنون میزان ذخیره سازی گندم شهرستان بوکان بالغ بر ۲۵ هزار تن است که با افتتاح این طرح میزان ذخیره سازی گندم در این شهرستان به بیش از ۹۵ هزار تن در سال افزایش می یابد.
شهرستان بوکان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت هر ساله مقام نخست تولید گندم استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست