اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته پنج هزار نفر از زندانیان این استان با استفاده از تاسیسات و ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

ناصر عتباتی عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: از این تعداد ۵۳۷ نفر از طریق پابند الکترونیکی تحت مراقب قرار گرفته و از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت با مداخله شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش، ۲۹ محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت قدیمی‌ترین پرونده قتل در آذربایجان‌غربی با ورود جدی دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش گردید و سه نفر محکوم به قصاص نفس که از سال ۶۷ در زندان بودند، آزاد شدند.

عتباتی ادامه داد: موفقیت‌های استان در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی وقفه همکاران قضایی حاصل شده که این تلاش‌ها جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های مختلف باید برنامه داشته باشیم و امور مهمی همچون حقوق عامه، مبارزه با فساد، اتقان آراء و ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها و زندان و افزایش سلامت دستگاه، تولید و اشتغال و اجرای طرح کاداستر و دیگر برنامه‌ها را هدفمند و با جدیت و تلاش دنبال تا به نتیجه مطلوب برسانیم.

پرونده سه زندانی محکوم به قصاص نفس بعد از چندین جلسه با شاکیان به سازش ختم شد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پرونده سه زندانی محکوم به قصاص نفس بعد از چندین جلسه با شاکیان به سازش ختم شد و این زندانیان از مجازات رهایی یافتند.

ناصر عتباتی شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه سازش پرونده ۳ فقره قصاص نفس افزود: برای اینکه به سرانجام مطلوب انسانی در این فقره پرونده سازش برسیم نیاز بود که گذشت کنیم و بگذریم، گذشت در فقره قصاص کاری بسیار بزرگ است و روحیه‌ای بزرگ می‌خواهد که اولیای دم با بزرگواری و جوانمردی آنرا انجام دادند.

وی افزود: دستگاه قضایی در موضوع قصاص این سه نفر هم به وظیفه قانونی خود که صدور حکم محکومیت و فراهم کردن زمینه اجرای حکم است عمل کرد و هم با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از وقوع جرم و تنبه محکومان و اصلاح آنان  به وظیفه  شرعی، اخلاقی و انسانی خود که تلاش برای سازش و مصالحه هست اقدام کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: در این زمینه تعداد کثیری از مردم و مسوولان در کنار هم قرار گرفتند تا صلح و سازش را بین طرفین برقرار کنند.

عتباتی افزود: جایگاه روحانیت و ریش سفیدان و فعالان اجتماعی در این سازش بروز و  ظهور موثر و پررنگی داشت و اتحادی که بین همه اقشار و افراد برای یک اتفاق خوب شکل گرفت نکته بسیار ارزشمندی بود که فرهنگ سازش و گذشت را بین مردم نهادینه می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این پرونده و تعداد کثیر اولیاء دم، با وجود حصول صلح و سازش، به لحاظ برخی مشکلات قضایی، آزادی این سه محکوم علیه در جلسه قبل انجام نشده بود که با ورود مجدد و مستمر هسته‌های بخشایش و ریش سفیدان و سران عشایر درنهایت رضایت تنها ولی دم باقی مانده هم اخذ و محکومان پس از طی تشریفات قانونی از زندان آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست