اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از یک هزار و ۲۷ هکتار از اراضی ارومیه با جمعیتی بالغ بر ۱۱۷ هزار نفر درگیر مباحث حاشیه‌نشینی هستند. مدیریت جدید شهری باید از انجام مهاجرت جلوگیری کرده و تلاش‌ها برای مهاجرت معکوس را به کار بگیرد.

آیدین رحمانی رضائیه در آیین معارفه شهردار ارومیه با اشاره به پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر ارومیه، اظهار داشت: در همین راستا بایستی دستگاه‌ها و سازمان‌های تحت امر مجموعه شهرداری برای پیشرفت روزافزون شهر اهتمام بورزند.

او مردم را اساس‌ توسعه پایدار شهری دانست و گفت: بایستی امورات شهری و شهرداری در چارچوب قانونی و به‌گونه‌ای عملیاتی شوند که منجر به پیشرفت و توسعه شهر متناسب با خواسته عموم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۴۸ شهر در سطح استان، گفت: تعداد ۲۶۲ نفر به‌عنوان منتخب مردم به شوراهای اسلامی این شهرها راه یافتند که از این تعداد ۲۳۸ نفر را آقایان و ۲۴ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رحمانی با بیان این‌که تعداد زنان نسبت به دوره پنجم، ۵ نفر افزایش یافته، تصریح کرد: این موضوع نشان از اعتماد مردم و جامعه به زنان است که می‌تواند سبب پیشرفت هرچه بیشتر استان شود. همچنین از ۲۶۲ نفر منتخب ۱۶۷ نفر برای نخستین بار به عضویت شوراها در آمده‌اند.

اوضمن تأکید بر توجه به نیروی انسانی، سرمایه‌های مدیریت شهری و پرداخت حقوق به موقع آن‌ها، گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین اساس مجموعه شهرداری است بر همین اساس توجه و تأمین نیازهای آن‌ها می‌تواند بهترین شرایط را در انجام امورات رقم بزند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی، افزود: بیش از یک هزار و ۲۷ هکتار از اراضی ارومیه با جمعیتی بالغ بر ۱۱۷ هزار نفر درگیر مباحث حاشیه‌نشینی هستند. در همین راستا بایستی در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات به گونه‌ای صورت گیرد تا از انجام مهاجرت جلوگیری شده و تلاش‌ها برای مهاجرت معکوس به کار گرفته شود.

رحمانی بیان کرد: بحث عدالت محوری در نقاط مختلف شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا عموم مردم در هر نقطه از شهر ارومیه به‌صورت یکسان از امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار شوند.

او با تأکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر، ابراز داشت: بایستی در دوره مدیریت جدید شهری توجه شود تا هیچ‌گونه ساخت و سازی خارج از طرح تفصیلی صورت نگیرد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در منطقه به‌ویژه ارومیه، تصریح کرد: مباحثی همچون شایسته سالاری و دولت الکترونیک دو موضوع مهمی هستند که می‌تواند در پیشبرد امورات سازمانی و از بین بردن فساد در سیستم اداری تأثیرگذار باشند.

رحمانی همچنین بر تبدیل وضعیت پرسنلی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، حفظ و حراست از اموال و املاک شهرداری، بهره‌گیری از افراد توانمند، طرح‌های بازآفرینی شهری، منطقه بندی شهر و افزایش مناطق شهری تأکید کرد.

در این مراسم از مجید آقازاده به‌عنوان شهردار سابق ارومیه تقدیر به عمل آمده و حسین مهدی‌زاده به‌عنوان شهردار جدید ارومیه معارفه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست