اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل گمرک بازرگان گفت: با رایزنی های انجام گرفته مقامات ایران و ترکیه پروتکل های بهداشتی در گمرکات افزایش یافته و روند کنترل های بهداشتی تسهیل می شود.

صادق نامدار در گفتگو با مهر در خصوص صف طویل کامیون‌ها در جاده مرزی ماکو و گمرک بازرگان اظهارکرد: تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده از سوی کشور ترکیه و کندی کنترل‌های بهداشتی عامل ایجاد این صف گمرک بازرگان شده که بر اساس رایزنی‌های انجام شده این مسائل بزودی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد کامیون‌ها برای ورود به کشور به راحتی در حال انجام است عنوان کرد: هم اکنون روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه کامیون از طریق مرز بازرگان از کشور ترکیه وارد کشور می‌شود.

نامدار با بیان اینکه به دلیل استقرار وزارت بهداشت ترکیه در مرز و انجام کنترل‌های بهداشتی روند خروج کامیون‌ها از کشور ایران به سمت ترکیه با کندی در حال انجام است اضافه کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با شبکه بهداشت و درمان ماکو مقرر شد روزانه مجوز ۵۰ گیت برای رانندگان ایرانی دریافت شود تا در سمت ایران نمونه برداری شده و در صورت مثبت نبودن کرونای آنها اجازه خروج از کشور به آنها داده شود.

مدیرکل گمرک بازرگان همچنین با اشاره به اینکه با مقامات ترکیه نیز رایزنی کرده‌ایم تست کرونا و کنترل‌های بهداشتی یا همزمان در دو طرف صورت گیرد یا تست کرونای انجام شده در کشورمان را قبول کند تا مشکل صفوف کامیون‌ها حل شود افزود: در حال حاضر روزانه ۱۲۵ تا ۱۵۰ کامیون از طریق مرز بازرگان به کشور ترکیه تردد می‌کند که این آمار قبل از شیوع بیماری کرونا روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون بود.

نامدار با بیان اینکه کنترل بهداشتی هر راننده‌ای که وارد خاک کشور ترکیه می‌شود، بیش از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ کامیون در داخل گمرک و جاده ماکو – بازرگان منتظر خروج از کشور به سمت ترکیه هستند.

وی در خصوص بازگشایی گمرکات و تردد بین مرزهای دو کشور گفت: هم اکنون مرزهای دو کشور ایران و ترکیه باز است و تردد کامیون و خودروهای ترانزیتی در حال انجام است اما ترکیه همچنان اجازه تردد مسافر را نمی‌دهد و در این راستا تا اطلاع ثانوی همچنان مرز بازرگان برای تردد مسافر بسته است.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد، مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست