اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: در صورتی که تردد زائران همه ساله از مرز تمرچین در آذربایجان غربی ادامه یابد لازم است تا نقشه راهی برای این منطقه مرزی و پایانه تدوین شود و در این باره با مسئولان استانی گفت وگو شد.

سیدپرویز فتاح روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز تمرچین در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مثل مرز مهران و چذابه ما آمادگی داریم تا یک مکان ثابت و دائمی به این منظور برای بنیاد جهت ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در نظر گرفته شود.

او با اشاره به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه اظهار کرد: در یکسال اخیر از نظر جاده‌ای در مسیر تردد زائران اربعین اتفاقات خوبی افتاده و استقرار مواکب در داخل عراق که کردنشین هستند و همچنین در داخل ایران از ارومیه به نقده تا پیرانشهر دایر شده‌ و عشایر و اقوام مختلف هم پای کار آمده‌اند.

رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه آب و هوای آذربایجان غربی مساعد و خنک برای تردد زائران است، گفت: بنیاد در این مسیر موکب دارد و می‌تواند به سایر موکب ها هم از نظر اقلام و آب و سایر تولیدات بنیاد کمک کند.

فتاح با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر از تصور ما در این مرز تمرچین فراهم است، اضافه کرد: گزارش شرایط مطلوب ایجاد شده در این مسیر به وزیر کشور اعلام می‌شود. همجنن  این مسیر خلوت بوده و عبور در کمترین زمان انجام می‌شود لذا به زائران شمال و شمال غربی کشور پیشنهاد می‌کنیم که تمرچین را برای تردد به سمت عتبات عالیات انتخاب کنند.

فتاح تاکید کرد: عمده آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین را سعی کردیم خودمان تامین کنیم و به نظر می‌رسد که اربعین پرشورتری در سال‌جاری داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین اندیشیده است، گفت: ۸۰ موکب در استان و اقلیم کردستان عراق آماده پذیرایی از مهمان و زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی هستند.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر فراهم است.

وی افزود: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران و پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به فعال شدن ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینیه بغداد و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

معتمدیان در خصوص هماهنگی‌های لازم با مسوولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودروهای عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند و امسال تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین را از این مرز پیش بینی کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه برای میزبانی زائران اربعین اشاره کرد و گفت:  تمامی این وحدت و همدلی به برکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته است و مردم استان برای خدمت به زائران امام حسین علیه السلام افتخار می کنند .

رییس بنیاد مستضعفان روز پنجشنبه همراه با استاندار آذربایجان غربی راهی مرز تمرچین شده تا از وضعیت تردد زائران در این منطقه و موکب بنیاد بازدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست