اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در استان حدود ۳۰ مجموعه رمزارز قانونی وجود دارد و ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۵ پرونده رمز ارز غیرقانونی تشکیل داده و رسیدگی می‌شود.

طاهر کیامهر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان اظهار کرد: طی یک سال گذشته یک هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در این استان هزینه شده که از این میزان یک هزار و ۵ میلیارد تومان در حوزه توسعه و ۷۰۰ میلیارد تومان هم در حوزه جاری و نگهداری هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی تاکید کرد : حدود ۶۰۰ هزار مشترک در استان الگوی مصرف را رعایت کردند که مبلغ ۳۱ میلیارد تومان پاداش به این مشترکین خوش مصرف تعلق گرفته است.

کیامهر با اعلام اینکه شرکت توزیع برق استان جزو شرکت های آ پلاس (A+) در کشور است، اظهار داشت : حدود یک میلیون و ۴۰۰ مشترک در استان وجود دارد که وسعت شبکه توزیع برق بیش از ۳۰ هزار کیلومتر می‌باشد به همین دلیل سرویس و نگهداری این شبکه وسیع کاری بس سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه، رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین از طریق توسعه کنتور هوشمند یکی از مهمترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح های مدیریت مصرف است، افزود: طی مدت سال گذشته باتوجه به اقدامات انجام شده، ۲۲ هزار مشترک رویت پذیر شدند و بصورت آنلاین میزان مصرف برق آن‌ها قابل رصد و نظارت بود و همچنین ۱۷ هزار مشترک نیز قابلیت کنترل پذیری دارند.

طاهر کیامهر با اشاره به تعداد و میزان مصرف مشترکین برق در سطح استان آذربایجان غربی، گفت : بلحاظ تعداد، حدود ۸۰ درصد مشترکین ما خانگی و تنها حدود ۲ درصد مشترک کشاورزی داریم. این در حالی است که بالاترین مقدار مصرف برق به میزان ۲۲ درصد مربوط به مشترکین کشاورزی می‌باشد.

وی وضعیت تولید برق در استان آذربایجان غربی را در مقایسه با سایر استان‌ها مثبت ارزیابی کرد و افزود : در بحث انرژی سه بخش اصلی “تولید – انتقال – توزیع” داریم که ما با تولید حدود ۱۷۰۰ مگاوات برق در استان، از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از وجود مشکلات حاد زیرساختی در بحث شبکه “انتقال” خبرداد و گفت : اما در بحث “توزیع” خوشبختانه وضعیت خوبی داریم به نحوی که هیچ روستای بدون برق در استان وجود ندارد و همچنین باتوجه به نیازمند اصلاح بودن شبکه به دلیل عمر بعضاً بالای ۴۰ ساله، از پارسال با برنامه ریزی مدون، اصلاح شبکه را آغاز کردیم و با ۱۲۰۰ کیلومتر اصلاح و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار مقام اول کشوری را با صرف اعتبار بالغ بر ۴۶۱ میلیارد تومان، به آذربایجان غربی اختصاص دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه؛ اکثر مشترکین ما خوش مصرف هستند، افزود : حدود ۶۷ درصد از مشترکین “بالغ بر ۶۰۰ هزار مشترک خانگی ” الگوی مصرف را رعایت می‌کنند که مبلغ ۳۱ میلیارد تومان بعنوان پاداش به این مشترکین خوش مصرف تعلق گرفته است.

این مقام مسئول با تبیین میانگین الگوی مصرف در کشور، خاطرنشان کرد : میانگین الگوی مصرف در بخش خانگی ۳۰۰ کیلووات درماه می‌باشد که درصورت کاهش مصرف مشترکین بین صفر تا ۱۵۰ کیلو وات، به ازای هر کیلووات کاهش مصرف نسبت به سال گذشته، ۲هزار تومان پاداش تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد : مصرف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلو وات به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان، مصرف ۳۰۰ الی ۴۵۰ کیلووات مبلغ یکهزار تومان به ازای هرکیلو وات، مصرف ۴۵۰ الی ۷۵۰ کیلووات مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش به ازای هر کیلووات کاهش مصرف نسبت به سال گذشته، تعلق می‌گیرد.

کیامهر بااشاره به استمرار مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی همانند سال گذشته، اظهار داشت : مطابق با الگوی مدیریت مصرف برق در حوزه کشاورزی، مقرر است در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز، به مدت ۵ ساعت کاهش مصرف و قطع برق در چاه های عمیق کشاورزی را داشته باشیم و مابقی ساعات که خارج از پیک مصرف هستند، رایگان محاسبه خواهد شد.

وی همچنین از مقررات سختگیرانه نسبت به مصرف برق در ادارات و ارگان‌های مختلف خبرداد و گفت : مقرر است در حوزه ادارت برنامه کاهش ۳۰ درصد ساعت اداری و ۶۰ درصد خارج از ساعت اداری کاهش داشته باشیم و باتوجه به تجهیز اکثر ادارات استان به کنترل از راه دور و هوشمند، هر اداره ای که این موضوع را رعایت نکند، ابتدا اخطار و درصورت تکرار، ناچار به قطع برق اداره متخلف خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست