اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تصویب فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در پانزدهمین جلسه‌ شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران خبر داد.

سیدمحسن حمزه‌لو اظهار کرد: در فاز دوم این طرح، جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از  فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌اند، مشخص شده است و به زودی با تعیین سازمان اجرایی، طرح با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیریت شهری و ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود.

او افزود: کلیات طرح یکپارچه‌ اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فاز نخست تدوین و به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران رسیده است.

حمزه لو تاکید کرد: این اراضی و مجموعه بناهای پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده و احیای ارزش‌های فضایی موجود با توجه به سابقه‌ی تاریخی و ظرفیت‌های زیست بومی از مهم ترین دستاوردهای اجرای طرح یکپارچه‌سازی‌ اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  گفت: این مجموعه به عنوان یکی از قلمروهای عمومی شهری در پیوند با هویت فرهنگی و بافت تاریخی شهر ارومیه مطرح است و ساماندهی اراضی در چهارچوب ضوابط و مقررات، سطوح و تراکم مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی انجام می‌شود.

این اراضی ۷۲ هکتار است که بر اساس طرح تفصیلی مصوب سال ۹۶ ، حدود ۹ هکتار آن به فضای باغ موزه ای اختصاص داده شده است. این اراضی داخل در محدوده شهر ارومیه واقع شده و بناهای تاریخی، فضای سبز و درختان مرتفع و سرسبز زیادی دارد که اجرای نهایی طرح فوق در آن ، باعث می شود به یکی از تنفس گاه ها و جاذبه های گردشگری مهم شهر ارومیه تبدیل شود.

۴۱ بنای تاریخی در محوطه سرسبز این اراضی قرار دارد که همگی از ارزش تاریخی برخوردارند و مجموع این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان؛ طرح فوق، توسط تیمی از محققان دانشگاه شهید بهشتی مطالعه ، بررسی و تهیه شده است و به زودی مرحله عملیاتی آن شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست