اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از تصویب ۴۲۵ میلیارد ریال برای ساماندهی و احیای بافت‌های تاریخی استان خبر داد.

پیمان آراموندر نشست تخصصی بافت‌های تاریخی آذربایجان غربی که در محل سالن همایش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مراقبت از این بافت‌ها اظهار داشت: چندی پیش  در دومین سفر رئیس‌جمهور به استان ۲۷۵ میلیارد ریال برای سال ۹۸ و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای سال ۹۹ برای ساماندهی و احیای در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: بافت‌های تاریخی آذربایجان غربی نشان‌دهنده هویت و تاریخ مردمان ساکن در این خطه از کشور است بنابراین مراقبت و حفظ آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آرامون تصریح کرد: برای ساماندهی و احیای مجدد محلات هدف در شهرهای مختلف آذربایجان غربی در ستاد بازآفرینی شهری ۱۱۴۷ میلیارد ریال که شامل ۴۸۸ میلیارد ریال اعتبار ریالی در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی و توانمندسازی و ۶۵۹ میلیارد ریال نیز به‌صورت تسهیلات ساخت مسکن است برای تخصیص و مصرف در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تصویب شده که به مرور در اختیار نهادهای متولی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: در این میان رعایت الزامات و ضوابط  میراث فرهنگی و اسناد بالادستی در طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز در مناطق مرکزی و بافت تاریخی شهر ارومیه جزو اولویت‌هایی است که باید پیوسته مورد توجه قرار داده شود.

آرامون گفت: بر اساس برنامه دولت باید ساماندهی محدوده بازار تاریخی ارومیه و بافت مرکزی این شهر با رویکرد انسان محور و در سال ۹۷ و ۹۸ انجام شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی بافت‌های موجود، افزایش تاب‌آوری محدوده مرکزی شهر و در نهایت احیای بافت فرسوده با هدف انسجام فرهنگی و اجتماعی و حراست از اماکن باارزش از جزو اهدافی است که دولت در حوزه نگهداری از اماکن تاریخی و سنتی شهرها پیگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست