اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر کشور، تقویت روابط ایران و ترکیه را به نفع جهان اسلام و منطقه برشمرد و گفت: این روابط، صلح و ثبات را در منطقه می‌گستراند و ارتباطات بیشتر مردم دو کشور را فراهم می‌سازد.

احمد وحیدی در دیدار حجابی کرلانگیچ اظهار امیدواری کرد در دوره فعالیت سفیر جدید ترکیه در ایران، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر کشور همچنین با مهم دانستن مسایل رود ارس، خواستار ایجاد کارگروه برای توسعه روابط استان‌های مرزی ایران و ترکیه شد.

او با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه ادیان الهی است، اظهار کرد: ایران و ترکیه،دو بال مهم جهان اسلام و منطقه هستند اما غرب و آمریکا به هر دلیلی نمی خواهند دنیای اسلام رشد کند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، تقویت روابط دو کشور را برای جهان اسلام و منطقه با اهمیت دانست و تصریح کرد: گسترش همه جانبه روابط دو کشور، صلح و ثبات را در منطقه می گستراند و زمینه برقراری ارتباطات بیشتر مردم را فراهم می‌سازد.

تقویت بازارچه‌های مرزی/ باز کردن بازارچه های جدید

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار، با اعلام اینکه تمام جاده‌های منتهی به مرزهای دو کشور چهاربانده می‌شود، اظهار کرد: به دستور وزیر کشور ایران، بازارچه های مرزی سلماس و چالدران در حال تکمیل شدن است و به دنبال بازگشایی بازارچه جدیدی هستیم.

او همچنین خوی را به عنوان منطقه آزاد تجاری مشترک پیشنهاد داد و گفت: از طریق خط آهن می توانیم از طریق ترکیه، تجارت با اروپا را پیگیری کنیم.

معتدمیان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان آذربایجان غربی اظهار کرد:  این استان به لحاظ جغرافیایی و هم‌مرز بودن با استان های ترکیه می تواند نقش موثر در رسیدن به اهداف اقتصادی دو کشور داشته باشد .

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص‌ زیرساخت‌های توسعه استان ادامه داد: بیش از ۲۵ درصد از پایانه‌های مرزی کشور در این استان وجود دارد.

معتمدیان همچنین اظهار امیدواری کرد با برگزاری اجلاس استان‌های هم مرز ترکیه با ایران، مسائل و مشکلات موجود در روند توسعه همه جانبه بویژه در حوزه تجارت بین الملل رفع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست