اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرانشهر ضمن اعلام این خبر  گفت: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی فعال شهرک صنعتی پیرانشهر به دلیل عدم بازپرداخت بدهی های خود به بانکها اکنون به تملک آنها درآمده اند.

مصطفی محمدزاده اقدم، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرانشهر در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان گفت: متأسفانه در چند سال اخیر تعدادی از واحدهای تولیدی فعال شهرستان در شهرک صنعتی به دلیل عدم باز  پرداخت تسهیلات اعطایی از سوی بانکها در موعد مقرر و به دلیل سو مدیریت، بعد از طی مراحل قانونی به تملک بانکها درآمده اند.

 وی ادامه داد:  اکنون تعدادی از این واحدهای تولیدی بدون فعالیت و بصورت راکد باقی ماندەاند لذا لازم است که بانکهای برابر قانون و مقررات تمهیداتی اتخاذ نمایند تا نسبت به واگذاری و راەاندازی مجدد آنها به افراد دارای صلاحیت اقدام کنند.

 محمدزاده اقدم در ادامه اظهار داشت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از شیوع بیماری کرونا در قالب سیاست های حمایتی در قالب چهار ابزار حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات، بیمه بیکاری، مشوق بیمەای و یارانه دستمزد به حمایت از کسب و کارهایی که بر اثر اشیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده بودند، پرداخته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرانشهر اضافه کرد: در حال حاضر طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمەای به منظور تحرک بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاههای اقتصادی و بستر لازم برای اشتغال دانش آموختگان مقطع تحصیلی دیپلم و بالاتر در جریان است که در طرح یارانه دستمزد به کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید و شغل اولی هستند را جذب کنند سی درصد حداقل دستمزد ماهیانه به عنوان یارانه دستمزد به مدت ۱۲ ماه برای اشتغال هر نفر پرداخت می گردد.

وی در ادامه عنوان کرد، همچنین در طرح مشوق بیمەای هم با بکارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش آموخته دانشگاهی توسط کارفرمایان به مدت دو سال حق بیمه سهم کارفرما از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت می گردد.

این مسئول پیرانشهری در خاتمه اعلام کرد: کارفرما برای بهرەمندی از این طرحها باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و در سامانه یارانه دستمزد و مشوق بیمەای به آدرسهای ذیل ثبت نام نماید.

شایان ذکر است که شهرک صنعتی پیرانشهر با دارا بودن بیش از ۵۵ واحد تولیدی نقش چشمگیری در کاهش نرخ بیکاری و رونق اشتغال زایی در این شهرستان داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست