اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : -معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در خصوص تردد زوار از پایانه تمرچین پیرانشهر برای اربعین حسینی با دولت و اقلیم کردستان عراق به توافق رسیده‌ایم.

سیدمحید میراحمدی در حاشیه بازدید از مرز تمرچین، گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.

میراحمدی با بیان اینکه آب و هوای مناسب این مسیر، مزیت خوبی در مقایسه با دیگر مرزها برای تردد زائرین اربعین حسینی است، افزود: با تحقق این امر شاهد توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهیم بود.

او افزود: بازدید از ظرفیت‌های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت است و بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق نیز در همین راستا صورت گرفته است.

معاون وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم و مورد توجه دولتمردان دانست.

میراحمدی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست جمهور و اهتمام مدیران استانی برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی با سفر به شهرستان های پیرانشهر و سردشت علاوه بر بازدید از مرزهای تمرچین و کیله و بخش‌های مختلف این دو پایانه از جمله شرکت‌های مستقر، پایانه، گمرک، بازارچه و بازارچه اشکان با مردم نیز دیدار و گفت‌وگو کرده و در جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرایی استان آذربایجان غربی و این دو شهرستان نسبت به بررسی راهکارهای ایجاد تحول اقتصاد مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست