اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی در استان توزیع می شود.

جلال غفارزاده افزود: به منظور تامین و ساماندهی نیاز شهروندان، طی هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفته است ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی تا روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه از طریق شرکت‌های پخش سراسری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه مراجعه شهروندان به داروخانه ها برای خرید ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در داروخانه ها افزایش یافته است، افزود: با توجه به بالا بودن سطح مراجعات شهروندان به داروخانه ها، در بعضی داروخانه ها با کمبود این محصولات مواجه شدند.

غفارزاده ادامه داد: ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و عرضه ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی وجود دارد و نگرانی زیادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نیاز شهروندان رفع شود، همچنین داروخانه ها بر اساس وظیفه ذاتی آمادگی تهیه و تامین محصولات ضدعفونی ترکیبی را نیز دارا هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی توصیه کرد بهترین راهکار برای پیشگیری از انتقال آنفولانزا و کووید ۱۹ (ویروس کرونا) سشتشوی مرتب دست ها با آب و صابون است.

غفارزاده در خصوص نظارت بر داروخانه های استان گفت: در راستای ارتقای هر چه بیشتر خدمات دارویی به بیماران و مراجعه کنندگان علاوه بر بازدیدهای متداول و طبق برنامه این معاونت که روزانه و مداوم انجام می‌گیرد؛ کارشناسان این معاونت در قالب اکیپ‌های ویژه عصرگاهی و شامگاهی به داروخانه‌های شبانه‌روزی و روزانه استان در ساعات فعالیت آن‌ها مراجعه، نظارت و نحوه انجام خدمات دارویی و مشکلات احتمالی را بررسی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار خبر ویروس کرونا که احتمال افزایش مراجعات شهروندان جهت تامین اقلام مورد نیاز می رفت در قالب بازدیدهای مشترک بازرسان ویژه و کارشناسان امور دارو معاونت غذا و داروارومیه شامگاه شب گذشته (۲۳ شب) تا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز دوام داشت، از چهار باب داروخانه شبانه‌روزی و چهار باب داروخانه بیمارستانی شهر ارومیه بازدید انجام شد و نحوه خدمت‌رسانی، حضور مسئولین فنی، تکریم ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق بیمار، وضعیت نسخه پیچی، قیمت داروها و ارائه خدمات و مشاوره دارویی به مراجعین و… مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص گزارش کارشناسی وضعیت خدمت رسانی شهر ارومیه گفت: داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانی شهر ارومیه مورد پایش این معاونت قرار گرفت و در این پایش وضعیت دارویی و ملزومات مصرفی، حضور مسئولان فنی داروخانه ها و… مورد بررسی قرار گرفت و گزارش و اقدامات لازم معمول شد.

غفارزاده همچنین در خصوص وجود برخی نواقص فنی در تعدادی از داروخانه‌های شبانه‌روزی گفت: در طی بازدید تذکرات لازم ارائه و در خصوص حضور مسئولین فنی در تمام شیفت‌های فعالیت، حضور نسخه پیچ، استفاده از روپوش، کنترل اعتبار پروانه مسئول فنی و برخی مشکلات موجود به داروخانه‌ها تذکرات و تاکیدات لازم داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست