اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در واکنش به برخی شایعه پراکنی‌ها در فضای مجازی، گفت: سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه هیچ پیوند نسبی یا سببی با بنده ندارد.

حجت‌الاسلام ناصرخدایاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرپرست این مرکز فردی مستقل بوده و فاقد گرایش سیاسی است؛ وی دارای مدرک دکترای فرهنگ و تمدن اسلامی می‌باشد که متناسب با رشته‌های «دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه» است.

وی با بیان اینکه سرپرست جدید برای دوره گذار و جهت رسیدگی به امور دانشجویان حاضر انتخاب شده، گفت: برخی‌ها موازین اخلاقی را زیر پا می‌گذارند و مطالبی را مطرح می‌کنند که برخلاف واقعیت است؛ تحقیق در مورد اینکه سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه نسبتی با بنده دارد کار خیلی سختی نیست ولی نتیجه‌اش مشخص است.

وی ادامه داد: وی به عنوان خواهرزاده بنده در فضای مجازی معرفی شد و این از موارد عجیبی است که برخی از اهالی رسانه برای جمع کردن مخاطب بیشتر خلق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها معرفی‌کننده افراد برای سرپرستی است و مراحل استعلام و گزینش همه افراد در تهران و مرکز این دانشگاه صورت می‌گیرد، افزود: سرپرست اول این مرکز به دلیل منع قانون بکارگیری بازنشستگان و سرپرست‌های دوم و سوم نیز به دللایل خاص تغییر یافتتند.

حجت‌الاسلام خدایاری در خصوص نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر شکایت ۱۴ نفر از کادر این دانشگاه به اداره کار، اظهار داشت: آمار ارایه شده اغراق‌آمیز و نادرست است زیرا ۶ از کارکنان این دانشگاه به دلیل نگرانی از آینده، قبل از شهریور ۱۳۹۸ کار خود را ترک کردند.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعلق ندارد بلکه همانند برخی انجمن ها زیرنظر این اداره‌کل است؛ ریالی از ما بودجه نمی‌گیرد و ارتقای کارکنان و بیمه کارکنان این مرکز به عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؛ ۶ نفر نیروی این دانشگاه نیز توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استخدام نشده‌اند که این اداره‌کل در برابر آنان مسوول باشد.

حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه تصور درستی از رابطه مرکز علمی و کاربردی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه وجود ندارد، گفت: ارتباط بین مرکز علمی و کاربردی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رابطه کل و جزء نیست و به لحاظ ساختاری و مالی وابستگی بین این دو وجود ندارد ؛ این‌طور نیست که هرکس را خواستیم بیاوریم و هرکس را خواستیم برکنار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سیاست واگذاری یا انحلال مراکز علمی کاربردی از سال ۱۳۹۶ دنبال می‌شود و فرایند و مراحلی در این زمینه تعریف شده است که بر اساس آن مراکز علمی کاربردی به انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی چندمنظوره و واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی افزود: فراخوانی به ما داده شد و برخی موسسه‌ها متقاضی شدند و اساسنامه آنها بررسی شد؛ برخیها هم که واجد شرایط بودند از طریق مرکز علمی کاربردی استان به مرکز علمی کاربردی وزرات معرفی شد و در نهایت مرکز علمی کاربردی سراسر کشور که بیشتر با وزرات علوم کار می‌کند به دلیل پاره‌ای از کاستی‌ها و نواقص با واگذاری این دانشگاه به موسسه‌های متقاضی موافقت نکرد و فرایند واگذاری این دانشگاه به دلیل تطابق نداشتن شرایط متقاضیان با شرایط واگذاری طولانی شد.

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: پروسه واگذاری اولویت اول بود و در صورت عدم توافق و موفقیت در واگذاری، موضوع انحلال مطرح شد؛ هرچند که مدت زمان جریان واگذاری تا پایان شهریور سال ۱۳۹۸ تعریف شده ولی مساله واگذاری این دانشگاه تمام نشده است و با توجه به تلاش‌هایی که انجام گرفته هنوز تا مرحله انحلال فرصت داریم و تلاش می‌کنیم مرحله واگذاری به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: با وجود تمام شیطنت‌ها و بداخلاقی‌های‌ها، تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا این مرکز علمی به حیات خود ادامه دهد و بستری باشد برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های فرهنگ و هنر.

اخیرا در فضای مجازی برخی رسانه‌ها و گروه‌ها خبر انحلال دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه را منتشر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست