اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، جهت توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک ها معرفی کرده است.

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور متوسط در استان سالانه ۳ هزار تن قارچ خوراکی تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود.

خسرو شهبازی اظهار کرد: عمده قارچ تولیدی در استان، از نوع قارچ دکمه ای است و بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در استان در ارومیه به مقدار حدود ۹۰۰‌تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می توانند موجب اشتغال خانوادگی نیز شود،‌ گفت: ۶۴‌ واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

شهبازی اضافه کرد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا ۲ کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه سازمان در جهت توسعه پرورش قارچ خوراکی در استان نیز گفت: درحال حاضر یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در ارومیه در دست احداث است که پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد

او با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی حمایت از واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، جهت توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک ها معرفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست