اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان جدید عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.

محمدامین ولی‌زاد در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: هم اکنون در میاندواب ۲ بیمارستان به شهروندان خدمات پزشکی ارایه می‌دهند که با بهره برداری از بیمارستان سوم و جدید تعداد تخت‌های فعال به ۵۶۰ تخت افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این طرح برای افتتاح به ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: برای افق سال ۱۴۰۴ در این شهرستان ۴۰۰ تخت مورد نیاز است که با بهره برداری از بیمارستان جدید، سرانه تخت بیمارستان در میاندوآب از میانگین کشور بیشتر خواهد شد.

ولی‌زاد اضافه کرد: هم اکنون میانگین سرانه تخت بیمارستان در کشوری ۱.۷ تخت به ازای هر یک هزار بیمار است

وی با اشاره به صدور مجوز ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی گفت: با این ارتقا سه رشته جدید بهداشت، صنایع غذایی و فوریت‌های پزشکی به رشته‌های موجود این دانشکده اضافه شد.

ولی‌زاد با انتقاد از برخی بی مهری‌ها با علوم پزشکی یادآور شد: این مجموعه با شیوع کرونا با مشکلات اعتباری روبرو بود و منتقدان باید این شرایط را درک کنند.

دانشکده پرستاری شهرستان میاندوآب در سال ۱۳۹۱ افتتاح و تا به امروز ۲۱۰ دانشجو در آن پذیرش شده که ۱۵۵ نفر فارغ التحصیل و ۵۵ دانشجو نیز همچنان مشغول به تحصیل هستند.

میاندوآب دارای ۲ بیمارستان بنام‌های عباسی و فاطمه‌زهرا (س) با بیش از ۳۵۰ تخت فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست