اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در استان ثبت ملی شده که پنج درصد کل آثار کشور را شامل می‌شود.

جلیل جباری با اعلام این مطلب افزود: از مجموع ۳۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده در سطح کشور بیش از هزار و ۷۰۰ مورد متعلق به استان آذربایجان‌غربی است.

او ادامه داد: تلاش می کنیم تمام حمام، قلعه ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال هم ثبت ۹۱ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی، ملموس و ناملموس تاریخی استان ضمن تعیین حریم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری در بخش سرمایه گذاری طرح‌های گردشگری نیز گفت: بیشتر مشکلات مربوط اخذ مجوز طرح‌های گردشگری مربوط به سایر ارگان های دولتی بوده که باعث محدودیت در مسیر احداث و راه اندازی آنها شده است.

او اضافه کرد: جواب استعلام‌های مورد نیاز که توسط سرمایه گذار در اختیار ارگان‌های دولتی قرار می‌گیرد در برخی موارد بیش از یک سال طول می‌کشد که موجب شده روند احداث آنها با مشکلاتی روبه رو شود.

جباری بیان  کرد: هم اکنون ۵۰ طرح  گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کل استان در حال ساخت و تکمیل هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست