اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ اثر تاریخی و غیرمنقول آذربایجان‌ غربی به ثبت ملی رسید.

حسن سپهرفر، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در جلسه دیروز هفت اثر شامل گرده‌سوره، شب آقا، صوفیان، گردمزرا از اشنویه، جهودلر تپه سی از شاهین‌دژ، بیقوش تپه‌سی از چالدران و تپه روستای ترمنی از ارومیه به ثبت ملی رسید.

او  تصریح کرد: همچنین قالابلاغی و چهار اثر دفاع مقدس نیز  جزو غیرمنقول‌ها به ثبت ملی رسیدند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: زمانی که اثری به ثبت ملی می‌رسد دیگر اجازه ساخت و ساز و دخل و تصرف در آن منطقه وجود ندارد و اگر کسی بخواهد چنین کاری را انجام دهد با وی برخورد می‌شود.

او  افزود: یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر که محل اجرای عملیات‌های کربلای ۲ و ۷ و والفجر ۲ و محل شهادت سردار رشید اسلام محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا، یادمان شهید مهدی زین‌الدین در سردشت، یادمان شهدای دارلک در سه‌راهی ارومیه-مهاباد-میاندوآب و یادمان شهدای بلفت سردشت به عنوان محل اجرای عملیات نصر ۷ از جمله یادمان‌های ثبت ملی شده هستند.

جباری گفت: با توجه به اینکه شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن بوده و آثار باستانی قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند بنابراین در این صورت حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است و باید از موزه‌ها، باغ‌های ملی، عمارت‌ها و کاخ ها محافظت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست