اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اقدام اخیر آمریکا کاملا مغایر با هنجار‌های بین‌المللی و نشات گرفته از سیاست‌های یکجانبه گرایانه و قلدرمآبانه است که خریداری هم ندارد. در کنار دوستان سنتی ما، برخی از کشور‌های اروپایی دیگر نیز این اقدام را محکوم و رد کردند؛ حتی کشورهایی مانند ژاپن، انگلیس و فرانسه که به لحاظ طیف بندی و ارزیابی در کنار دوستان آمریکا قرار می‌گیرند هم این حرکت را محکوم کردند.

روزنامه روزان در یادداشتی به قلم حمیدرضا آصفی کارشناس مسایل بین‌الملل آورده است: لذا اقدامی که آمریکا انجام داد هیچ مخاطبی نداشته است و با این کار خودشان را بیش از پیش منزوی کردند. ایران روابط خوب و عمیقی با کشور‌های همسایه خود دارد. روابط ایران با سوریه بیشتر شده، بشار اسد به ایران سفر کرد، سفر روحانی به عراق که نتایج خوبی را هم به همراه داشت و سایر مسائل دیگر همه و همه باعث شد تا آمریکا دست به چنین اقدامی بزند.

 

آمریکا تلاش داشت جنگ روانی با ایران راه بیندازد که جواب آن راهم گرفت. اقدام عملی ایران چه جنگ نظامی، چه مانور، چه بستن تنگه هرمز و … اقداماتی هستند که باید بدانیم ایران هیچ موقع شروع کننده آن نخواهد بود؛ مگر اینکه آمریکایی‌ها بخواهند دست به ماجراجویی بزنند.

آمریکا بخشی از حاکمیت ایران را تروریست خوانده، ایران نیز در مقابل بخشی از حاکمیت آمریکا را تروریست خوانده است. این به معنای این است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند انتظار داشته باشند که ایران در مقابل گروه ‌های تروریستی مانند داعش و … در کنار آنها باشد. بدین ترتیب خودشان باید بروند و اقداماتشان را به تنهایی انجام دهند که البته عرضه آن را هم ندارند. ما دیگر در خلیج فارس به سربازان آمریکایی به چشم یک سرباز عادی نگاه نخواهیم کرد و اقدام عملی ما بستگی به اقدامات بعدی آمریکا دارد.

تصور نمی‌کنم آمریکایی‌ ها دست به ماجراجویی بزنند، زیرا می‌دانند اینجا می‌تواند برایشان باتلاق باشد. اقدامی که ما تاکنون انجام داده‌ایم یک هشدار جدی به آمریکایی‌ها بوده که بیش از این پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند. این یک طرح جدی است و به نظرم شاید برخی فکر کنند هر طرح و لایحه‌ای که مجلس ارائه می‌دهد، ابتدا شوخی و مزاح بوده اما اصلا این موضوع را شوخی نمی‌دانم و اتفاقا هم بسیار جدی است. آن کشوری که دست برتر دارد و قدرتمند است طبیعتا شکنندگی هم دارد و اگر بخواهند به‌ گونه ‌ای عمل کنند که نتوانند ادعایشان را عملی کنند هم شکست میدانی و هم شکست حیثیتی ‌شان زیاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست