اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پنجمین نشست فعالین سیاسی ، اجتماعی و معتمدین استانی  در حالی با معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد که برخی از اصلاح طلبان از عدم حضور خود در این جلسه خبر داده بودند ، با این حال برخی ها نیز در سالن اجتماعات استانداری گرد هم آمدند تا میزبان جمال عرف باشند. در ابتدای این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از صدور مجوز فعالیت ۳ جبهه سیاسی در استان خبر داد.

علی مصطفوی با اشاره فعالیت ۵۰ حزب در استان تاکید کرد : از سوی وزارت کشور مجوز فعالیت ۳ جبهه سیاسی در استان صادر شده است که می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به تشکیل خانه احزاب برای اولین بار در استان و فعالیت تشکلهای مختلف در این خانه اظهار کرد: ۵۰ حزب سیاسی شناسنامه دار در استان فعالند همچنین در آینده نزدیک پارلمان مشورتی بانوان برای پیگیری مطالبات زنان استان فعالیت خود را آغاز می کند.

قبل از آمدن من، این استان و ضعیت آشفته ای داشت

استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست تاکید کرد: در طول این ۴ دهه نزدیک به ۴۰ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با مشارکت حداکثری مردم برگزار شده که نشانگر تحقق مردم سالاری در کشور است.

محمد مهدی شهریاری افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورها میزان مشارکت مردم در انتخابات حتی به ۵۰ درصد هم نمی رسد. مشارکت مردم در انتخابات نشانه اهمیت دادن به سرنوشت کشور است؛ هر چقدر که مردم احساس کنند که در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند به همان میزان مشارکت در انتخابات افزایش خواهد یافت.

شهریاری تصریح کرد: رعایت بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه جانبداری، اعتماد و در نهایت مشارکت عمومی در انتخابات را افزایش می دهد. همچنین مبارزه با فساد، تقویت ارتباطات و رفتار عادلانه و احترام به مردم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مواردی مثل زمین خواری و رانت خواری به شدت موجب بی اعتمادی و نارضایتی مردم می شود لذا لازم است قاطعانه با این گونه مفاسد در کشور و استان برخورد شود.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان جلسات خود را بصورت مستمر برگزار می کند؛ برنامه زمان بندی انتخابات نیز به فرمانداران ابلاغ شده و بصورت دقیق در حال اجراست. ما دنبال وحدت و ایجاد آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در استان هستیم و این رویه را نیز ادامه خواهیم داد.

شهریاری همچنین در نشست با فعالین سیاسی استان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد : قبل از آمدن من در استان، در سال بالای هزار میلیارد تومان رانت جریان داشت و نتیجه این رانت ها، نرخ بالای بیکاری و عدم سرمایه گذاری و مشکلات فزاینده ای بود که استان با آن دست وپنجه نرم می‌کرد، ما این رویه را کاملا تغییر دادیم و از این بابت هزینه های بسیاری را دادم.

وی اظهار کرد: ورود من با تحریم های آمریکا علیه کشور همزمان شد اما با این وجود سرمایه گذاری های خارجی و داخلی خوبی را جذب کرده ایم و  در بهار امسال و زمستان گذشته رتبه دوم بهترین فضای کسب و کار کشور را داشته ایم.

قبل از آمدن من، این استان و ضعیت آشفته ای داشت، البته ادعا ندارم این وضعیت تماما بهبود یافته است.

قبل از آمدن من به استان در سال بالای هزار میلیارد تومان در استان رانت جریان داشت! صدنفر در استانداری چنبره زده بودند و اعتبارات استان را به جیب می‌زدند.

نتیجه این رانت ها، نرخ بالای بیکاری و عدم سرمایه گذاری و مشکلات فزاینده ای بود که استان با آن دست وپنجه نرم می‌کرد، ما این رویه را کاملا تغییر دادیم و از این بابت هزینه های بسیاری را دادم.

بدون تعارف عرض میکنم علی رغم این مبارزه ها و تغییر رویه ها، فعالین سیاسی هیچ حمایتی از من نداشتند!

چهل سال در این استان مطالبات عقب مانده داریم!

ورود من با تحریم های آمریکا همزمان شد و گرنه برنامه های بسیار خوبی برای استان داشتیم اما با این وجود سرمایه گذاری های خارجی و داخلی خوبی را جذب کرده ایم.

در بهار امسال و زمستان گذشته رتبه دوم بهترین فضای کسب و کار کشور را داشته ایم.

قبل از آمدن من اکثر واحد های تولیدی استان تعطیل شده بودند و در این مدت برخی از جریان های سیاسی کارگران این واحد ها را نسبت به تجمع در جلوی استانداری و نا کارآمد جلوه دادن استاندار تحریک می‌کردند.

در طول چهل سال گذشته ده ها واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشانده شده‌اند وامروز مشکلات همه آن ها به عهده من افتاده است و خوشبختانه شدیدا پیگیر حل و فصل مشکلات شان هستیم.

عوارض گمرگی را دولت وضع نکرده است و مجلس تصویب کرده است و جالب است خود نمایندگان علیه این طرح مصاحبه می‌کنند.

درحوزه تحول سلامت اقدامات بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم.

نمی‌توانید یک نفر اصولگرای تندرو را در استان پیدا‌کنید که انتصاب کرده ‌باشیم همه انتصاب های ما در استان از افراد شناسنامه ندار حامی دولت هستند

باید دانشگاه های ما از یک فضای آزاد سیاسی برخوردار باشند

ما دنبال وحدت و ایجاد آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در استان هستیم و این رویه را نیز ادامه خواهیم داد.

حواشی روز کارگر ارومیه از سوی استاندار شفاف سازی شد

در مراسم روزکارگر، آقای بهادری سخنران نبودند و من گفتم باید ایشان به عنوان نماینده مردم سخنرانی کنند

از روزی که آمدم آقای بهادری به من اعلام کردند که فلان جا فساد هست و فلان جا کم کاری است و وقتی خطاب به بنده گفتند “دوسال است که فساد فساد میکنید یک اسم نام ببرید؟” در پاسخ شان میخواستم بگویم که خودت که بهتر می‌دانی و نام ببر! اما به علت حواشی ایجاد شده یک سو استفاده ای از این موقعیت شد که به نفع استان نیست!

از همینجا اعلام می‌کنم که باید این حواشی را به فراموشی بسپاریم وبرای توسعه استان در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

مجید میلان، فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون ستاد مرکزی روحانی در ارومیه در این جلسه اظهار کرد:

به عنوان منتخب مردم ارومیه در دوره اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با تعداد ۱۱۶ هزار رای که از تعداد آرای فعلی ۹ نماینده استان مان بیشتر است، سرمایه اجتماعی خود را برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به میدان آوردم .

عمر دولت آقای روحانی از نیمه گذشته اما وعده های رئیس جمهور در حوزه اهل سنت همچنان خاک خورده است، آیا گذشت ۶ سال برای اثبات برادری مان کافی نبود؟

مقام معظم رهبری در پاسخ نامه مولانا عبدالحمید در رابطه تبعیض موجود بر جامعه اهل سنت، فرمودند همه موظف اند برای رفع تبعیض اقدام کنند! آیا گوش شنوایی برای تحقق این فرموده وجود ندارد؟

حمید صداقت پیشه، رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان غربی نیز تاکید کرد:

اکثریت فعالان استان آذربایجان غربی پس از انقلاب، اصلاح طلب بوده و هستند اما اکثر پست ها و انتصاب های استان در دست اصولگرا ها بوده است!
ارومیه سکوی پرشی برای پیروزی آقای روحانی بود.

انتظار داشتیم بیانیه آقای روحانی در مورد اقوام، ادیان، عدالت اجتماعی و… پیاده شود اما تا کنون در عمل چیزی ندیده ایم!

در استان ما اقوام مختلف زیادی زندگی میکنند، قرن هاست در این استان آشوری ها، ارمنی ها، کردها و ترک ها درکنار هم زندگی کرده ایم و زندگی می‌کنیم اما در سال انتخابات دستان پشت پرده ای هستند که میخواهند انتخابات را دوقطبی قومی کنند.

ما اقوام این استان فرزندان خود را به ازدواج یکدیگر درآورده ایم، از شما خواهش میکنم به هروسیله ای که باشد جلوی دوقطبی شدن انتخابات مجلس را بگیرید
استان مرزی ما با وضع عوارض خروج از کشور آواره شده است!

اکثر نمایندگان استان ما دغدغه رای های خود را دارند نه دغدغه استان را، با اسم اصلاحات رای آوردند و در خدمت اصولگرا ها درآمده اند.

در ادامه این جلسه برخی از فعالین اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نیز خواستار توجه ویژه به بانوان ، تقویت اعتماد بین دانشگاه و اداره ، شایسته سالاری و غیره شدند.

صحبت های معاون سیاسی وزیر کشور

جمال عرف معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور در پایان این نشست با تاکید بر این که مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت، ارکان مبنایی انتخابات محسوب می شوند، اظهار داشت: مجریان انتخابات صرفا قانون را ملاک عمل قرار داده و به دور از هرگونه جانبداری و اعمال سلیقه، فضا را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

عرف به رکن مهم قانون و قانونمداری در برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: مجریان باید به قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند و از هر گونه قانون گریزی در این رابطه جلوگیری کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت ارتقا نشاط اجتماعی نیز گفت: ارتقا نشاط اجتماعی در افزایش مشارکت عمومی بسیار موثر است و این نکته ای است که مسئولان استانی و شهرستان ها باید مورد توجه قرار دهند.
معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با امنیت انتخابات هم اظهار داشت: بی تردید با تلاش و همت مسئولان کشور و استان ها، فضای امن موجود در کشور استمرار خواهد یافت و اجازه نخواهیم داد مشکل یا خلل امنیتی در برگزاری انتخابات سال جاری اتفاق بیفتد.
سلامت انتخابات موضوع دیگری بود که رییس ستاد انتخابات کشور آن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: عمل به قانون مهم ترین راهکار حفظ سلامت انتخابات است؛ بنابراین به هیچ وجه مجریان انتخابات نباید بر اساس ظن و گمان و پیشداوری رفتار کنند و یا اقدامی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست