اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری استان از متلاشی شدن یک باند اراذل و اوباش در شهر ارومیه که اکثرا اعضای یک خانواده بودند، خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: این باند اراذل و اوباش از اعضای یک خانواده که با اقدامات بزهکارانه و مخل نظم و امنیت را با مشارکت یکدیگر انجام می دادند طی یک کار اطلاعاتی،عملیاتی و با هماهنگی قضایی انتظامی شناسایی و پس از تحصیل دلایل و مستندات لازم در یک عملیات منسجم متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: اعضای این باند تبهکاری با اقداماتی نظیر، ایراد ضرب و جرح عمدی با قمه و شمشیر،قدرت نمایی با سلاح گرم، اخاذی و زورگیری، مزاحمت و تعرض به نوامیس افراد، زمین خواری و….مرتکب جرایم متعددی شده اند و تاکنون بیش از ۲۰ نفر از شهرووندان از این افراد شاکی هستند و خواهان اشد مجازات آنها هستند.

عتباتی با بیان اینکه عرصه بر اراذل و اوباش روز به روز تنگ تر می شود و اجازه ارتکاب جرم به آنها داده نخواهد شد گفت: هماهنگی خوبی بین دستگاههای قضایی و انتظامی و امنیتی در مبارزه با اراذل و اوباش و بزهکاران حرفه ای شکل گرفته است و اجازه جولان به اراذل و اوباش داده نخواهد شد و در جهت تامین امنیت مردم دستگاه قضایی محکم و قاطع ایستاده است.

سازش یک قتل در ارومیه

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یک فقره پرونده با موضوع قتل عمد در بخش انزل ارومیه با تلاش صورت گرفته بعد از پنج سال، تنها یک روز قبل از اجرای حکم به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی افزود: در پی وقوع یک فقره قتل عمد در سال ۱۳۹۶ در بخش انزل ارومیه، رسیدگی به پرونده انجام و دادگاه کیفری یک حکم قصاص نفس مرتکب را صادر کرد.

وی ادامه داد: در نهایت و پس از رسیدگی دیوان عالی کشور نیز رای صادره را تایید کرد و پس از گذراندن مراحل اجرایی، پرونده مستعد اجرای حکم قرار گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای روز شنبه هفتم خرداد موعد اجرای حکم تعیین شد و همه چیز برای اجرای قصاص فراهم بود اما تلاش‌ها و زحمات فراوان گروه‌های صلح و سازش، ریش سفیدان محلی به خصوص سر عشیره‌ها، ائمه جمعه و جماعات و قضات دادگستری که از مدت‌ها پیش شروع شده بود روز گذشته (جمعه) تنها یک روز قبل از اجرا به ثمر نشست.

عتباتی اضافه کرد: در روز جمعه مقارن با سالروز شهادت امام صادق (ع) همه گروه‌های سازشی با همراهی حوزه ریاست دادگستری استان در منزل یکی از سران عشایر در بخش انزل حاضر و پس از چند ساعت تلاش رضایت اولیای دم اخذ و قاتل از چوبه دار نجات و امکانی دوباره برای حیات یافت.

وی یادآور شد: سنت حسنه الهی صلح و سازش در این منطقه جلوه کرد و موجب شادی و خرسندی اهل محل گردید تا یک گام بلند در نهادینه کردن فرهنگ سازش در جامعه برداشته شود امری که تحسین همگان را برانگیخت.

عتباتی با بیان اینکه این سازش دومین سازش قصاص در سال جدید است از همه اقشار و فعالان اجتماعی خواست در زمینه صلح و سازش احساس مسوولیت کنند و در این راه قدم بردارند که رضایت خداوند متعال هم در این است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست