اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخلیه بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان خوی بر اثر آسیب دیدن در زلزله ۵.۹ ریشتری خبر داد و گفت: بیمارستان آیت الله خویی نیز آسیب‌هایی دیده است ولی وضعیت به گونه‌ای نیست که ارائه خدمات در آن خطر آفرین باشد.

بهرام عین اللهی با حضور در بیمارستان آیت اله خویی و عیادت از مصدومان در گفت و گو با خبرنگاران از راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی در مجاور بیمارستان خوی خبرداد و گفت: این بیمارستان خدمات ارتوپدی و جراحی لازم را ارائه می‌کند.

او با اشاره به اینکه  تعداد مصدومین زلزله خوی به بیش از یک هزار و ۱۵۰ نفر رسیده، اظهار کرد: دیداری از مصدومین اعزامی به بیمارستان‌های ارومیه و سلماس داشتم که اقدامات لازم درمانی به همه آنان ارائه و در سریع ترین زمان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

عین اللهی با اشاره به تخلیه بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان خوی بر اثر آسیب دیدن در زلزله ۵.۹ ریشتری شامگاه شنبه، افزود: بیمارستان آیت الله خویی نیز آسیب‌هایی دیده است  ولی وضعیت به گونه‌ای نیست که ارائه خدمات در آن خطر آفرین باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۱۱۶ نفر از مصدومین به بیمارستان‌های ارومیه، سلماس، مرند و تبریز اعزام شدند.

او از اعزام ۱۰۰ نیروی فوریتی پزشکی به مناطق زلزله زده خبرداد و گفت: ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج‌دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به مناطق زلزله زده شهرستان خوی اعزام شده اند.

۱۱۷۴ مصدوم زلزله خوی به مراکز درمانی مراجعه کردند

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین آمار تاکنون یک هزار و ۱۷۴ مصدوم زلزله شهرستان خوی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه و خدمات پزشکی دریافت کردند.

جعفر میعادفر در گفت وگو با خبرنگاران در مهاباد اظهار کرد: از مجموع مصدومان این زلزله ۷۴ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی خوی مداوا و بخش اعظمی از مصدومان برای مداوا بیشتر به شهرهای ارومیه و تبریز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اعزام مصدومان به شهرستان‌های اطراف به این دلیل بود تا در صورت تداوم پس‌لرزه‌ها و احتمال افزایش مصدومان، تعدادی تخت‌های خالی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان خوی وجود داشته باشد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از نیروهای زبده فوریت‌های پزشکی همراه با ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق لزلزله زده شهرستان خوی اعزام شده‌اند.

وی در خصوص مداوا و ترخیص مصدومان این زلزله نیز اظهار کرد: از مجموع ۷۴ نفری که در شهرستان خوی تحت مداوا قرار داشتند فقط پنج نفر همچنان بستری هستند و مابقی ترخیص شده‌اند.

پایگاه‌های اورژانس بانوان افزایش می‌یابد

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بر این اساس ضرورت، نیاز به تکنسین های خانم بر بالین بیماران اورژانس وجود دارد و به همین خاطر از مدتی قبل ظرفیت پذیریش بانوان در مقطع کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی ایجاد شد.

میعادفر افزود: این دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی قرار دارند و با تکمیل زیرساخت ها و راه‌اندازی پایگاه‌های ویژه بانوان، تیم‌های اورژانس بانوان برای مراجعه به بالین بیمار زن در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت تیم های اورژانس ۲۴ ساعته است، باید زیرساخت ها و محل زیست لازم هم برای ایجاد تیم های اورژانس بانوان فراهم شود.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: هم اکنون چهار پایگاه اورژانس بانوان در تهران و در تعدادی از شهرهای بزرگ کشور راه اندازی شده و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم تعداد این پایگاه‌ها در آینده افزایش پیدا کند.

نیروهای شرکتی و قراردادی اورژانس در اولویت جذب قرار دارند

رییس سازمان اورژانس کشور گفت:با توجه به نیاز کشور به نیروهای اورژانس و بر اساس ظرفیت پایگاه های اورژانس هر استان تعدادی از نیروها برای فعالیت در این پایگاه‌ها جذب می‌شوند و در این میان نیروهای شرکتی و قراردادی ۸۹ روزه که در این مدت به‌ویژه در ایام شیوع کرونا با اورژانس کشور همکاری داشتند در اولویت جذب قرار دارند.

میعادفر افزود: علاوه بر این تعدادی از پایگاه‌های اورژانس در سطح کشور نیازمند استخدام نیروی انسانی هستند و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و امور استخدامی کشور تا پایان سال جاری مجوز جذب و بکارگیری نیرو را به اورژانس بدهد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و تخریب گسترده ایی به جای گذاشت که موجب مرگ ٣ نفر هم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست