اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که روساء و دادستانها و روسای شورای شهر و شهرداران شهرستانهای استان هم به صورت ویدیو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند ، گفت: بخش قابل توجهی از پرونده های سیستم قضایی مستقیماً در حوزه املاک هست و تعداد پرونده هم زیاد است که دستگاه قضایی را  به چالش می کشد، با استفاده از ظرفیت این جلسه می توان تعداد کثیری از پرونده ها را مدیریت و از   تشکیل و ورود  آنها به دادگستریها جلوگیری کرد.

ناصر عتباتی ادامه داد: درخصوص معاملات و فروش، صدور اسناد مالکیت و تثبیت مالکیت املاک باید بازنگری ویژه ای صورت گیرد تا مردم و دستگاه قضایی با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دادگستری استان طرح بسیار خوبی را برای ساماندهی معاملات املاک شروع کرده است که در اجرایی نمودن آن پاره ای مشکلات وجود دارد که باید مرتفع شوند تا بسیاری از آسیب های ناشی از معاملات و نقل و انتقالات املاک گریبانگیر مردم نشود.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: باید مدیران به صورت جدی در بحث پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی خصوصاً در باب املاک ورود کنند و با مداخله حداکثری، از وقوع این جرایم جلوگیری کنند.

عتباتی از رسانه ملی و سایر رسانه ها خواست با ایجاد موجی گسترده در سطح استان اطلاع رسانی دقیق و کامل برای مردم صورت گیرد تا مردم در معاملات و نقل و انتقال املاک خود وفق قانون عمل کنند تا دچار آسیب های ناشی از معاملات اشتباه و تعهدهای نا متعارف نگردند.

وی افزود: انتظار است مدیران ارشد استانی با احساس مسئولیت و در زمان مقرر وفق قانون به تکالیف خود عمل کنند و از پرونده سازی بی جهت جلوگیری نمایند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ترک فعل و کم کاری برخی ادارات و ارگانها و تضییع بیت المال از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست به صورت جدی و قاطعانه، ترک فعل مدیران خاطی را تعقیب و برخورد لازم قانونی را معمول نماید.

مقام ارشد قضایی استان افزود: کم کاری و ترک فعل برخی مدیران موجب تولید بحران برای کل استان حتی کشور می شود در صورتیکه اگر در زمان مقرر خود اقدام لازم قانونی انجام می شد، نتایج مورد نظر به خوبی حاصل می گردید.

عتباتی با تذکر جدی به مدیرانی که در حوزه های مختلف از جمله منابع طبیعی و ملی، ساخت و سازهای غیرمجاز، چاه های غیرمجاز، تصرف در حریم و بستر رودخانه ها و وضعیت ناراحت کننده دریاچه ارومیه مسئولیت دارند گفت: متولیان اصلی باید پای کار بیایند و تکالیف قانونی خود را انجام دهند تا موجب نارضایتی مردم نباشند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: باید اقدامات از شعار و حرف به عمل در عرصه میدانی تبدیل شود و پیشگیری از وقوع جرم در معنای اخص  و واقعی در حوزه های مختلف انجام شود.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، شهردار ارومیه، رئیس شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست