اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: نباید اجازه داد تا اراذل و اوباش رشد کنند.

ناصر عتباتی در آئین تکریم و معارفه دادستان حوزه قضایی خوی ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت به سختی کار در سنگر دادستانی اشاره کرد و گفت: وظیفه دادستان وظیفه خطیری است و دادستان مبسوط الید و مدعی العموم است و با ورود قاطع خود در زمینه های حفظ حقوق عامه و بیت المال، پیشگیری از جرایم، مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و  هر امری که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی افزود: نباید اجازه داد تا اراذل و اوباش و هر امری که امنیت جامعه را به خطر می اندازند رشد کنند، چرا که امنیت ضروری ترین و اصلی ترین موضوع زندگی امروز است.

عتباتی با اشاره به اینکه مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند  به دادستان  خوی تاکید کرد: انتظار می رود دادستان جدید خوی در امتداد اقدامات دادستان سابق این شهرستان تحرک و پویایی بیشتری داشته باشد و با تقویت اقدامات پیشگیرانه بروز تخلف و تشکیل پرونده را به حداقل برساند و در این امر می بایست سایر دستگاه‌ها دستگاه قضایی را در برطرف کردن خلأ ها و کمبودها یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه توجه به آموزش مهارتهای کنترل خشم، ارتقاء دانش قضایی و حقوقی شهروندان و استفاده از ظرفیت های مختلف همچون ائمه جماعت، مساجد، بسیج حقوقدانان را در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم را مورد تاکید قرار داد.

توجه به سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری از دیگر مواردی بود که عتباتی به آن اشاره و گفت: باید برای نیل به این امر از ظرفیت‌های قانونی، خیرین و سازمانهای مردم نهاد بهره برد.

رئیس شورای قضایی استان به نقش دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره و گفت: دستگاه قضایی نقش بسیار تأثیرگذاری در حمایت از تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سالم دارد و مقام معظم رهبری با فرمان خود یعنی پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها از تولید نقشه راه را برای همه روشن کرده اند.

همچنین امامی رئیس حوزه قضایی خوی نیز گفت : در ۹ ماهه سال جاری دستگاه قضایی این شهرستان به بیش از ۵۲ هزار پرونده رسیدگی و با کار جهادی خود در راستای تحقق اهداف برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ ابلاغی از سوی ریاست دادگستری استان همچون تشکیل و توسعه هسته های بخشایش و استفاده از ظرفیت این هسته ها در بحث صلح و سازش پرونده های قتل، طرح هر مسجد یک حقوقدان، رفع موانع تولید، حفظ منابع طبیعی و حقوق بیت المال گام بر می دارد.

در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان با تقدیم لوح از تلاش های حمید صمدزاده داستان سابق تقدیر و یعقوب رشتبر را به عنوان دادستان جدید شهرستان خوی معرفی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست