اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :   ٨۵ نفر زندانی آذربایجان غربی با شمول عفو رهبر معظم انقلاب به مناسبت اعیاد قربان و غدیر آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادی ۸۵  نفر از زندانیان استان با شمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومین دادگاه های عمومی و انقلاب، تعداد ۸۵ نفر از محکومین استان مشمول عفو رهبری قرار گرفته و از زندان آزاد شدند.

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی طی دستوری به دادستانهای حوزه های قضایی خواست در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال و بهره مندی یکسان همه مردم از حاملهای انرژی خصوصاً برق در ایام گرم تابستان با استخراج کنندگان رمز ارزها برخورد شود.

 ناصر عتباتی در این دستور با اشاره به استفاده غیرمجاز و غیرمتعارف تعدادی سودجو در استخراج رمز ارزها و مصرف بی رویه برق به نیاز ضروری همه اقشار به نیروی برق در ایام گرم تابستان تاکید کرد و گفت: رصد، پایش و نظارت و در صورت نیاز برخورد قاطع با متخلفین ضروری است.

او در دستور خود از دادستانها خواسته تا با هماهنگی لازم با ضابطین و همچنین ادارات برق و سایر نهادهای مرتبط از هرگونه استفاده  غیرمجاز از برق و دایرکردن مکانهای استخراج رمز ارز ممانعت و برخورد لازم قانونی را با ناقضان قانون معمول نمایند.

ورود پلیس فتا

در همین راستا رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی نیز گفت: با اقدامات فنی، ارز‌های دیجیتال سرقتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به صاحب اصلی خود بازگردانده شد.

سرهنگ اکبر نصرتی، به کردپرس گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال وی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که شاکی پرونده جهت فعالیت و ثبت نام در سایت‌های خارجی اطلاعات هویتی و شماره تلفن خود را در اختیار دوست خود قرار داده است.

نصرتی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی که دوست وی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شدکه متهم از ناآگاهی فرد بزه دیده سوء‌استفاده کرده و با ایجاد کیف پول الکترونیکی، بعد از مدتی با توجه به اینکه به تمامی اطلاعات کیف پول الکترونیکی دسترسی داشت، اقدام به برداشت ارزهای موجود در کیف کرده است.

رییس پلیس فتای استان با بیان اینکه ناآگاهی از نحوه فعالیت در فضای مجازی می‌تواند موجب گرفتاری کاربران شود، گفت: شهروندان با توجه به اینگونه شرکت‌ها و سایت‌ها به هیچ عنوان اعتماد نکرده و جهت پیشگیری از گرفتاری از هرگونه واریز وجه یا معرفی افراد دیگر خودداری نمایند.

او تاکید کرد: فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال نیاز به دانش کافی دارد، ولی متاسفانه عدم دانش و آگاهی برخی از شهروندان موجب گرفتاری در دام کلاهبرداران شده زمینه سوء‌‌استفاده از آنان فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست