اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی در همه حوزه‌ها را ضروری دانسته و گفت: حمایت از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی توسط دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی شده و ما نیز با جدیت آن را دنبال می‌کنیم

محمدصادق معتمدیان در بازدید از ۲ واحد دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه، افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی می‌تواند، توان اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی را بیش از پیش بارور کرده و در توسعه بخش تولید و اشتغال که مدنظر مقام معظم رهبری است، موثر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه واحدها و فعالیت های دانش بنیان در حوزه تولید، اضافه کرد: در کنار توجه به توسعه بخش تولید، دانش بنیان کردن این بخش و توجه به واحدهای صنعتی با ظرفیت دانش بنیان نیز از جمله اقداماتی است که باید با اهتمام ویژه در آذربایجان غربی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت حمایت از واحدهای دانش بنیان فعال در استان تاکید کرده و ادامه داد: حمایت از واحدهای دانش بنیان باید در همه ابعاد و با همت همه بخش‌ها از جمله اقتصادی و نهادهای مسئول بخش صنعت صورت گیرد و کارگشایی نیازهای آنها نیز در دستور کار باشد.

معتمدیان تاکید کرد: استانداری آذربایجان غربی با توجه به نیاز استان در راستای توسعه بخش تولید، با همه توان وارد شده و مانع زدایی از این بخش را به طور جدی اجرایی کرده است.

در ادامه این بازدید همچنین استاندار آذربایجان غربی از محل در نظر گرفته شده برای توسعه شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه بازدید کرد و در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

همچنین جلسه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بر احصاء فرآیند صدور مجوز توسط تمامی دستگاههای متولی تاکید کرده و افزود: استقرار کامل دستگاههای اجرایی عضو پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل فرایندها و تسریع در صدور مجوزها در کمترین زمان ممکن ضروری است.

محمدصادق معتمدیان با اعلام اینکه هیچ متقاضی سرمایه‌گذاری نباید با پاسخ منفی مبنی بر واگذاری زمین مواجه شود، تصریح کرد: دستگاههای متولی موظف به تامین زمین مورد نیاز سرمایه گذاران هستند.

در پی استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران جهت اخذ زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی جهت سرمایه‌گذاری ‌و با توجه به تکمیل ظرفیت برخی شهرک ها و نواحی صنعتی، عصر امروز جلسه ای جهت توسعه جغرافیایی شهرک ها و نواحی صنعتی استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در حال حاضر ۳۵ شهر و ناحیه صنعتی مصوب و ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی فعال جهت واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در آذربایجان غربی وجود دارد و با توجه به استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران متقاضی اراضی شهرک های صنعتی، در جلسه عصر امروز مقرر شد اراضی ملی که در کنار شهرک ها و نواحی صنعتی تکمیل ظریفت شده بوده و در اختیار ادارات کل منابع طبیعی یا راه و شهرسازی استان می باشد، شناسایی و طی مراحل قانونی به شرکت شهرک های صنعتی وگذار شود تا شرکت شهرک های صنعتی در اسرع وقت نسبت به آماده کردن زیرساختهای لازم از جمله آسفالت معابر، جدول کشی، تامین آب و روشنایی و … و در نهایت واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست