اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

طی روزهای اخیر صفحات مجازی در شبکه مجازی اینستاگرام که اقدامات مجرمانه به ویژه در ایام انتخابات انجام می دادند، در آذربایجان غربی مسدود شده اند.

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که نظم و امنیت عمومی را در استان برهم می زدند و علاوه بر توهین و افترا، هتک حرمت نیز می کردند، دستگیر شده و در چنگ قانون هستند.

ناصر عتباتی افزود: در یک عملیات فنی با مجموعه قضایی و اداره کل اطلاعات استان و پشتیبانی سایر مجموعه ها تعدادی از فعالان فضای مجازی را که بی مهابا توهین می کردند، افترا می زدند و ضمن هتک حرمت به مبانی اعتقادی و دینی، تفرقه افکنی قومی و مذهبی داشتند، شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه این افراد احساس می کردند که مورد شناسایی و رصد قرار نمی گیرند، ولی با استفاده از توانمندی های فوق العاده، پشتیبانی ها و حمایت های قضایی، غالب این افراد شناسایی شده و در چنگ قانون بوده و تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: اشخاصی هم وجود دارند که از ناحیه این رفتار مجرمانه مورد آسیب روحی، روانی و حیثیتی قرار گرفته اند که ما در دادسرای ارومیه برای این موضوع شعبه اختصاصی در نظر گرفته ایم و این افراد می توانند مراجعه کرده و پیگیر حق و حقوق قانونی خود باشند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی ما باید عاری از هرگونه ناپاکی و رفتارهای برهم زننده نظم و امنیت جامعه باشد، ادامه داد: البته قریب به اتفاق فعالان این حوزه شناسنامه دار، با رعایت الزامات قانونی شرعی و اخلاقی فعالیت می کنند که باید خود آنان در راستای بهبود فضای رسانه ای پیشقدم باشند.

عتباتی با اتمام حجت نسبت به کسانی که احساس می کنند، تحت رصد نیستند، گفت: ما این فعالیت های برهم زننده نظم و امنیت را کنترل می کنیم و با توجه به ظرفیت اداره کل اطلاعات و پلیس فتا و دستورات قضایی، این افراد شناسایی می شوند و اقدامات بازدارنده در خصوص این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر صفحات مجازی در شبکه مجازی اینستاگرام که اقدامات مجرمانه به ویژه در ایام انتخابات انجام می دادند، در آذربایجان غربی مسدود شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست