اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : چهار شهر آذربایجان غربی شامل (خوی، مهاباد، چالدران و پیرانشهر) به مرحله نهایی اولین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند.

به نقل از دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر،  انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان ۳۶۷ شهر مشارکت کننده در این طرح صورت گرفته است و پس از مراحل مختلف داوری، ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند

چالدران در حوزه صنایع دستی، پیرانشهر در بخش مد و لباس، خوی در حوزه هنرهای تجسمی و مهاباد در بخش هنرهای نمایشی از آذربایجان غربی به مرحله نهایی اولین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافته اند.

در این رقابت ها ۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۸ شهر در حوزه موضوعی صنایع‌دستی و سنتی، سه شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی، هشت شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه موضوعی سینما، ۲۲ شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، چهار شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و ۲۰ شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی‌ به مرحله نهایی راه یافته اند.

 توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها. خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی ، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه از مهم‌ترین شاخص های های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنهاست؛ این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها  و دستگاه های فرهنگی صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست