اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پرونده راه اندازی سه بازارچه جدید مرزی در این استان با بررسی در کارگروه ویژه مرز و در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم استفاده بهتر از ظرفیت های مرزی برای توسعه این مناطق بوده چراکه با توجه به شرایط امنیتی در سال های گذشته از امکانات مرزی استفاده خوبی نشده است.

وی افزود: در صورت موافقت هیات دولت، سه بازارچه جدید در استان ایجاد می‌شود که ما آمادگی اجرای سریع این امر توسعه ای را داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی کیله شین اشنویه، قاسم رش میرآباد و پیراحمد کندی چالدران، این سه بازارچه مرزی جدید پیشنهادی را شامل می شود.

معتمدیان با اشاره به توسعه مرزی کشور و لزوم تعریف روزآمد مرزها اضافه کرد: مرزهای رسمی دارای پایانه مبادلات در سطح بین‌المللی است اما در تعریف جدید توسعه مرزی به دنبال یک بستر تحت عنوان بازارچه‌ها هستیم تا اقتصاد را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی تنها مسیر زمینی و ریلی ارتباط با کشور ترکیه به شمار می رود، گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی ایران و ترکیه در دستور کار قرار دارد و در همین راستا توسعه مرزی مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان‌غربی، وی با اشاره به اینکه نشست استانداران مرزی ترکیه و ایران بعد از وقفه ای هشت ساله برگزار می شد افزود: در این نشست طرفین بر توسعه مبادلات مرزی تاکید و طی یک تفاهم نامه ۳۰ بندی که با نگاه ویژه به حوزه اقتصادی تنظیم شده به توافق رسیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست