اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد از راه اندازی نخستین “خانه کسب و کار فرهنگی” (کار و کسب فرهنگی روستایی) آذربایجان‌غربی در روستای “داشخانه” مهاباد خبر داد.

سیامند جوانبخت در این خصوص به کردپرس اظهار داشت: طرح راه‌اندازی خانه کسب و کار فرهنگی برای نخستین بار در ۵۰ روستای کشور به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده که سهم آذربایجان‌غربی یک خانه تعیین شده که این خانه نیز در روستای “داشخانه” مهاباد راه‌اندازی شده است.

او افزود: اجرای این طرح مبتنی بر تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و صندوق کارآفرینی امید اجرا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در خصوص اهداف این طرح نیز گفت: این طرح به منظور توانمندسازی و برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگی از کسب و کارهای روستایی به ۲ شیوه متمرکز و غیرمتمرکز در این روستا راه‌اندازی شده و در صورت موفقیت در روستاهای دیگر استان نیز عملیاتی می‌شود.

جوانبخت اضافه کرد: تقویت حوزه اقتصادی و فرهنگی در راستای تحقق سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی، تلاش برای معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، کمک به راه‌اندازی و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری روستایی، شناسایی، آموزش و تقویت ظرفیت‌های بومی حوزه فرهنگی، حمایت از فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری در روستاها و تقویت نشاط اجتماعی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: روستای “داشخانه” این شهرستان در سال ۱۳۹۴ و در دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر این جشنواره در سطح کشور انتخاب شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست