اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  یک قاضی دادگستری در ماکو، مجازات حبس چندین نفر محکوم به اتهام قاچاق کالا را تبدیل به خرید تجهیزات کنترل جاده ای جهت استفاده در پلیس راه شهرستان ماکو کرد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این باره اظهار کرد: این قاضی توانمند با استفاده از مدلول قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس چندین نفر محکوم علیه را که به اتهام قاچاق کالا می بایست علاوه بر جزای نقدی و ضبط کالای قاچاق به حبس محکوم می شدند، به مجازات جایگزین محکوم کرد.

ناصر عتباتی افزود: در حکم جایگزین قاضی محکومان را مکلف به خرید تجهیزات کنترل جاده ای از نوع دوربین عکاسی و لایتر جهت استفاده در پلیس راه شهرستان ماکو تحت نظارت دادستان ماکو کرده است.

او ادامه داد: نکته جالب توجه در رای قاضی مزبور توجه وی به ایام عید و افزایش سفرهای نوروزی و در نتیجه احتمال خطر تصادف در جاده ها برای مردم هست که با نصب تجهیزات کنترل جاده ای جهت احتراز از وقوع تصادفات و کنترل بهتر عبور و مرور خودروها حوادث و تصادفات به صورت چشم گیری کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری استان با تحسین این قاضی در استفاده بهینه از مندرجات قوانین جاری کشور و سیاستهای ابلاغی دستگاه قضایی گفت: کاهش جمعیت کیفری زندانها و استفاده حداکثری از مجازاتهای جایگزین حبس و تاسیسات ارفاقی قانون مجازات اسلامی چندین سال است که مورد تاکید مسئولین عالی قوه و نیز مسئولین استانی دستگاه قضایی هست که آثار و برکات بسیار خوب و مطلوبی هم برای مردم و هم جامعه در بر خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی تصریح کرد: میزان استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس و تاسیسات ارفاقی در سال گذشته به میزان ٩ هزار و ۵٠٠ مورد بوده و این میزان رشد فزاینده ای در استان داشته است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آتی با برنامه ریزی های صورت گرفته این روند در استان به حداکثر میزان رشد برسد و تعداد کثیری از آراء صادره دادگاه ها هم به مجازاتهای جایگزین حبس اختصاص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست