اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با همراهی خیرین و اولیای دم و تلاش مجموعه دستگاه قضایی ۵۴ فقره قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است.

ناصر عتباتی در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره شعار خدمت محوری گفت :  عدم آشنایی عموم مردم با اصول و مواد حقوقی باعث تعدد و افزایش پرونده ها و سردرگمی خود شهروندان در محاکم قضایی شده است.

او با تقدیر از فعالیت رسانه ها و خبرنگاران، فعالین اجتماعی و خیرین افزود : در دو سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری بودیم بطوری که از یک میلیارد سال های گذشته، پارسال به ٣٣ میلیارد تومان  افزایش و امسال تاکنون به بیش از ۴٠ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دستگاه قضایی خواستار مستندسازی رسانه ها در درج اخبار و مطالب شد و تاکید کرد: اصلی ترین کار مجموعه خدمت به مردم و حل مشکلات پیرامونی باشد.

عتباتی بیان کرد : در حال حاضر ۵٣ پست های قضایی بلاتصدی است و دستگاه قضایی با محدودیت جدی منابع انسانی موجه است.

او از اجرای موفق طرح کارشناسی املاک و اموال منقول توسط دادستانی خبر داد و گفت : در طول سال گذشته ۶١۶ هزار فقره پرونده توسط کمتر از ٣۵٠ قاضی رسیدگی شده که از این تعداد ١٣۶ هزار فقره جرم و اختلاف بوده است.

عتباتی با تاکید بر اینکه سال گذشته خوشبختانه یک درصد افزایش ورودی پرونده داشتیم و ١٨ درصد جرایم کاهش داشته؛ بیان کرد: کار دستگاه قضایی کار جهادی است. خوشبختانه با اقداماتی انجامی حدود ٣ میلیون و ٩٠٠ هزار برگ قضایی ٩۵ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به خدمات الکترونیکی ادامه داد: برای تسهیل در خدمات و کاهش مراجعات سال گذشته ١١۴٧۴ دادرسی الکترونیک برگزار و بیش از ۵٠٠ مورد پابند الکترونیکی هم صادر شده است.

او اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها به ٧١ روز کاهش یافته و امسال نیز به زیر ۶٠ روز پیش بینی شده و درصد نقض آرا از ٢٢ درصد به ١٩ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش دستگاه قضایی آذربایجان غربی رعایت حقوق عامه و حفظ بیت المال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست